انجام تست گرم مترو قم در نیمه نخست ۱۴۰۰/پیگیری تأمین اعتبار برای فاز دوم خط نخست مترو

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، منصور درویشی در حاشیه بازدید مدیرکل بازرسی استان از قطار شهری با ابراز خرسندی از حضور تیم بازرسی در پروژه مترو اظهار داشت: خوشبختانه با ورود تیم بازرسی بسیاری از موانع در حال برطرف شدن بوده و کار تسریع شده است. مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از افتتاح فاز یک پروژه […]

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، منصور درویشی در حاشیه بازدید مدیرکل بازرسی استان از قطار شهری با ابراز خرسندی از حضور تیم بازرسی در پروژه مترو اظهار داشت: خوشبختانه با ورود تیم بازرسی بسیاری از موانع در حال برطرف شدن بوده و کار تسریع شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از افتتاح فاز یک پروژه در نیمه نخست سال خبر داد و افزود: با حمایت‌های انجام‌شده امیدواریم مترو به تست گرم رسیده و فاز نخست آن به طول ۶ کیلومتر با دو ایستگاه ۱۰۰ درصدی مسافرگیری در میدان مطهری و میدان کشاورز و چهار ایستگاه عبوری وارد مدار شود.
درویشی، اعتبار هزینه شده در فاز نخست مترو و در ۱۰ سال گذشته را یک هزار و دویست میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پس از افتتاح فاز نخست پروژه، فاز دو کلید خورده و وارد مرحله عمرانی می‌شود.
وی ادامه داد: در حال پیگیری برای تأمین اعتبار فاز دو مترو از طریق اعتبارات دولتی و اخذ وام‌های فاینانس از شرکت‌های خارجی بوده و تلاش می‌کنیم فاز دو قطار شهری قم را نیز در اسرع وقت تکمیل کنیم.**