بازدید رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از شهرستان خلخال

دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور که به استان اردبیل سفر کرده، روز جمعه ۲۸ مرداد از برخی پروژه های عمران شهری شهرداری شهر خلخال بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، جمالی نژاد در جریان این […]

دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور که به استان اردبیل سفر کرده، روز جمعه ۲۸ مرداد از برخی پروژه های عمران شهری شهرداری شهر خلخال بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، جمالی نژاد در جریان این بازدیدها به همراه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانداری، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر از برخی محلات کمتر توسعه یافته این شهرهم بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفت.
معاون عمران وتوسعه امور شهری روستایی  وزیر کشور همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال گفت: شهرداریها و دهیاریها بعنوان خاکریز اول پاسخگویی به مطالبات مردم عمل می کنند و تاثیر زیادی در ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه دارند.
رییس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور اظهار داشت: ۴۰ هزار دهیاری، یکهزار و ۴۰۰ شهرداری و ۱۲۳ هزار عضو شورای اسلامی شهر روستا در کشور به عنوان خاکریز اول پاسخگویی به مطالبات مردم هستند و مردم هرچه مطالبه دارند  ابتدا از دهیاریها و شهرداریها مطالبه می کنند.
معاون وزیر کشور یادآور شد: اگر مجموعه شهرداری ها خوب عمل کنند، ۷۶ درصد جمعیت کشور  و اگر دهیارها خوب کار کنند در بین  ۲۴ درصد از جمعیت روستایی  کشور رضایتمندی ایجاد می شود.
وی ضمن تشریح آخرین برنامه ها و اقدامات وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حوزه های مدیریت شهری و روستایی، تصویب و ابلاغ ‘قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها’ را بعد از گذشت ۳۹ سال گام مهم دولت و مجلس  در تقویت بنیه مدیریت شهری و روستایی و شناسایی درآمدهای پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها عنوان نمود.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه آقای دکتر وحیدی وزیر محترم کشور اهمیت ویژه ای برای توسعه خدمت رسانی شهرداری ها و دهیاری ها قائل هستند، گفت: برنامه های مختلفی در وزارت کشور و دولت در این راستا در حال برنامه ریزی و اجراست که ظرفیت خوبی برای انجام اقدامات موثر در این عرصه هاست.

منبع خبر