بیش از ۲۳۰ هزار گل پیازی در مشهد کاشته شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از کاشت بیش از ۲۳۰ هزار پیاز گل های لاله و نرگس در شهر مشهد، به منظور فضا آرایی و زیباسازی منظر شهری در بهار ۱۴۰۲ خبر داد. علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، هر سال کاشت این پیازها در اواخر […]

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از کاشت بیش از ۲۳۰ هزار پیاز گل های لاله و نرگس در شهر مشهد، به منظور فضا آرایی و زیباسازی منظر شهری در بهار ۱۴۰۲ خبر داد.
علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، هر سال کاشت این پیازها در اواخر پاییز و اوایل زمستان انجام می شود و امسال نیز به منظور گلدهی مناسب این گل های رنگارنگ در فصل بهار، عملیات کاشت ۲۳۰ هزار پیاز لاله و نرگس در اواخر پاییز در سطح شهر انجام شد.
وی ادامه داد: باتوجه به فراهم سازی زیر ساخت های لازم برای نگهداری و کاشت مجدد پیازهای کاشته شده در سال گذشته، در سال جاری نیز بیش از ۱۲۰ هزار پیاز لاله و نرگس جمع آوری شده از سال گذشته در معابر شهری کاشته شده است.
نجفی افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته امسال این گل های زیبا به رنگ های سفید، قرمز، بنفش و زرد به همراه گل های معطر نرگس زینت بخش بهار مشهد می شوند.
معاون شهردار مشهد در پایان خاطر نشان کرد: میدان جانباز، میدان شهید مفتح، میدان ۱۷ شهریور، آیلند میانی بلوار فرودگاه ، ابتدای بلوار شهید کلاهدوز و رود پارک، بخشی از نقاطی هستند که در بهار پیش رو با استفاده از گل های پیازی فضاآرایی ویژه خواهند شد.

منبع خبر