جشنواره ترافیکی رو به راه با اجرای نمایش در کاشان

جشنواره ترافیکی رو به راه با محوریت ارتقاء سطح فرهنگ حمل و نقل و ترافیک با اجرای نمایش در کاشان برگزار شد. مدیر فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: با توجه به اینکه اجرای نمایش از ابزار های تاثیرگذار آموزشی است تصمیم گرفته شد برای فرهنگ سازی و نهادینه […]

جشنواره ترافیکی رو به راه با محوریت ارتقاء سطح فرهنگ حمل و نقل و ترافیک با اجرای نمایش در کاشان برگزار شد.
مدیر فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: با توجه به اینکه اجرای نمایش از ابزار های تاثیرگذار آموزشی است تصمیم گرفته شد برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن قوانین ترافیکی و کاهش تصادفات نمایشی خیابانی با این رویکرد در قالب دومین جشنواره روبه راه اجرا شود.
امیرحسین عبدلی افزود: هنرمندان کاشانی همزمان با ماه مهر و بازگشایی مدارس، نمایش های خیابانی را برای رانندگان، موتورسواران و رهگذران حرکات مفهومی ترافیکی را با هدف یادآوری حق تردد امن عابران و اهمیت خطوط عابر، توجه رانندگان به حرکت بین خطوط و ترویج رفتار های کم خطر و قانون مند اجرا کردند.
او تصریح کرد: آموزش مفاهیم شهروندی با محوریت ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی در میادین، چهارراه ها، خیابان های اصلی و معابر پر تردد با بهره گیری از پلاکارد هایی با محتوای آموزشی از نتایج اجرای این حرکت فرهنگی هنری است.
این اثر نمایشی که در قالب نمایش اجرامحور یا پرفورمنس آرت برگزار شد دارای چهار عنصر پایه ای زمان، مکان، بدن اجراکننده یا حضور رسانه ای او و رابطه اجراکننده و بیننده است. این اجرا می تواند از پیش نوشته شده یا فی البداهه، تصادفی یا کاملاً هماهنگ شده، ذاتی و خود جوش یا دقیق از پیش طراحی شده، همراه با شرکت بینندگان یا بدون حضور آن ها باشد.

منبع خبر