تشریح پروژه‌های عمرانی شهرداری رودسر

شهردار رودسر با تشریح عملکرد شهرداری طی سه ماه گذشته، گفت: شهرداری رودسر طی این مدت پروژه‌های خوبی را در حوزه مدیریت بحران اجرا کرده است. مازیار صفایی اظهار کرد: آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌های کیارود و شیرارود در محدوده شهری رودسر به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به میزان خطرساز بودن و در نظر گرفتن […]

شهردار رودسر با تشریح عملکرد شهرداری طی سه ماه گذشته، گفت: شهرداری رودسر طی این مدت پروژه‌های خوبی را در حوزه مدیریت بحران اجرا کرده است.

مازیار صفایی اظهار کرد: آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌های کیارود و شیرارود در محدوده شهری رودسر به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به میزان خطرساز بودن و در نظر گرفتن منابع مالی شهرداری، اقدامات لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه واحد موتوری شهرداری رودسر، قطعات و نوسازی ماشین‌آلات عمرانی، خودروهای سنگین خدماتی و تجهیزات برف‌روب ستاد مدیریت بحران را با اعتباری حدود ۲۸ میلیارد ریال تهیه کرده است، افزود: پروژه لوله‌گذاری جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان شهید علیزاده با به‌کارگیری لوله‌های پیش تنیده به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری رودسر از آذرماه سال جاری و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود این طرح با پیشرفت فیزیکی فعلی، تا بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار رودسر با بیان اینکه با اتمام پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی خیابان‌های علیزاده و فرهنگ، این معابر در بارش‌های سیل‌آسا دچار مشکل آب‌گرفتگی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: تکمیل دیواره‌سازی بخشی از رودخانه در خیابان شهدا با اعتباری حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است و این پروژه در هفته‌های آینده به اتمام می‌رسد.

صفایی تصریح کرد: فاز یک گابیون‌بندی دیواره رودخانه در خیابان رانکوه با اعتباری حدود ۳۳ میلیارد ریال و با هدف جلوگیری از رانش و تخریب دیواره رودخانه، تهدید اماکن مسکونی و تجاری شهروندان، رفع آب‌گرفتگی بخشی از این خیابان و پروژه کانال روباز ضلع شمالی خیابان انقلاب، حدفاصل میدان شهرداری تا سر پل شرقی با اعتباری حدود ۱۲ میلیارد ریال و با هدف جلوگیری از آب‌گرفتگی این خیابان در بارش‌های سیل‌آسا در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: روند تشریفات قانونی این پروژه‌ها برای انتخاب پیمانکار، عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی در حال انجام است و امیدواریم اجرای این طرح‌ها قبل از پایان سال آغاز شود.

شهردار رودسر اظهار کرد: بخشی از مشکلات حوزه شهری رودسر در خصوص آب‌گرفتگی معابر شهری در زمان بارش‌های فصلی معمول است که موجب نارضایتی شهروندان در برخی معابر از جمله صدف، شهید پاشاپور و خاوری شده است و پس از تأمین مصالح و اصلاح معابر، به‌زودی مشکلات آب‌گرفتگی این نقاط نیز رفع خواهد شد.

صفایی در خصوص مشکلات پیش‌روی شهرداری در مقابله با بحران‌ها، گفت: تعدد نقاط بحرانی در رودخانه‌های کیارود و شیرارود و برخی انهار کشاورزی روباز در مناطقی از خیابان‌های ۷۲ تن، سردار جنگل، کوچه شقایق آبکنار، نیایش، سرچشمه و برخی نقاط دیگر شهر و هزینه‌های بالای اجرای پروژه‌های مقابله با بحران موجب شده است که بخش بزرگی از منابع مالی شهرداری به این حوزه اختصاص پیدا کند که امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده از سوی مجموعه مدیریت شهری با کمیته‌های برنامه‌ریزی استان و شهرستان، اعتبارات بیشتری جهت مقابله با بحران به شهرداری رودسر اختصاص پیدا کند.

 رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت، شامل چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد، بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان است و در ۷۰ کیلومتری شهر رشت در مرکز استان گیلان قرار دارد.

منبع خبر