تهرانگردی با ۲۰ اتوبوس ویژه

 با همکاری وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران ۲۰اتوبوس با شمایل ویژه در آینده‌ای نزدیک به حرکت درمی‌آیند تا گردشگران را به‌ مقاصد و جاذبه‌های گردشگری پایخت برسانند. تهران با قدمت ۲۰۰ساله، اکنون یکی از مقاصد گردشگری با موضوعات تاریخی و تفریحی است. به‌طوری که اگر جاذبه‌های گردشگری نوین را از تهران فاکتور بگیریم، برخی […]

 با همکاری وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران ۲۰اتوبوس با شمایل ویژه در آینده‌ای نزدیک به حرکت درمی‌آیند تا گردشگران را به‌ مقاصد و جاذبه‌های گردشگری پایخت برسانند.
تهران با قدمت ۲۰۰ساله، اکنون یکی از مقاصد گردشگری با موضوعات تاریخی و تفریحی است. به‌طوری که اگر جاذبه‌های گردشگری نوین را از تهران فاکتور بگیریم، برخی از کوچه‌ها در مناطق ۲۲گانه بنا به دلایل مختلف جاذبه‌ای با موضوعات متعدد در حوزه گردشگری به‌شمار می‌آیند که از نگاه برخی شهروندان مغفول مانده‌اند؛ درحالی‌که روش‌هایی خاص می‌تواند به معرفی این جاذبه‌ها کمک فراوانی کند. در راستای معرفی نقاط گردشگری تهران در سال۱۳۹۳ چرخ نخستین اتوبوس‌های گردشگری در تهران به حرکت درآمد. اتوبوسی ۲‌طبقه که طبقه دومش مسقف نیست و شکل و شمایل آن با همه اتوبوس‌های موجود در شهر متفاوت است. حالا خبر می‌رسد که شهردار تهران دستور داده تا ۲۰اتوبوس گردشگری برای تقویت زیرساخت‌های این حوزه اختصاص یابد.
مهرشاد کاظمی، مدیر ستاد گردشگری تهران در این‌باره به همشهری گفت: «منطقه ری در جنوب تهران، شمیران، مناطق مرکزی تهران و همچنین جاذبه‌های گردشگری نوپا هر کدام این پتانسیل را دارند تا به‌عنوان قطب گردشگری در پایتخت معرفی شوند. برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در مناطق باید طرح‌های اجرایی به‌گونه‌ای باشد که رضایت شهروندان و گردشگران را به همراه داشته باشد. مهم‌ترین راهکار برای موفقیت این طرح تعریف ایستگاه‌های اتوبوس گردشگری در تهران است. برخی از خیابان‌ها مانند خیابان ولیعصر، دکترشریعتی، امام‌خمینی(ره)، فداییان‌اسلام، جمهوری‌اسلامی و انقلاب‌اسلامی یا برخی میادین مانند میدان‌آزادی، بهارستان، امام‌خمینی(ره)، شهدا و هفت‌تیر یا محله‌هایی که قدمت تاریخی دارند مانند محله عودلاجان، الهیه، حمزه‌آباد و رودکی یا مراکز تفریحی مانند دریاچه خلیج‌فارس، مجموعه گردشگری- فرهنگی عباس‌آباد، برج میلاد و باغ پرندگان این ظرفیت را دارند تا از اتوبوس‌ها برای آنها استفاده کنیم. در واقع این ایستگاه‌ها باید جدا از ایستگاه‌های کنونی واحد اتوبوسرانی پایتخت تعریف شود.» او با بیان اینکه در این طرح استفاده از تلویزیون‌ها در داخل اتوبوس‌ها هم مدنظر است، افزود: «در این طرح می‌توان جاذبه‌های معروف گردشگری و تفریحی را با قید شناسنامه و ویژگی‌ها در تلویزیون اتوبوس معرفی کرد؛ به‌طوری که گردشگر بتواند بر حسب سلیقه انتخاب کند در کدام ایستگاه پیاده شود. همچنین چون این موضوع در آینده سبب می‌شود تا توریست‌ها جذب طرح شوند، باید از راهنماهایی که مسلط به زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی هستند، استفاده کرد.»

منبع خبر