خانه ایثار نجف آباد افتتاح شد

مدیریت شهری نجف‌آباد در ششمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر به پاس گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و شهدا، “خانه شهیدان حجتی” که متبرک به نام و خاطره شش شهید سرافراز (احمد، ابوالقاسم، کاظم، محمدعلی و محمد حجتی و حیدرعلی امامی) است را تملک و پس از مرمت به عنوان “خانه ایثار نجف‌آباد” تجهیز کرده […]

مدیریت شهری نجف‌آباد در ششمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر به پاس گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و شهدا، “خانه شهیدان حجتی” که متبرک به نام و خاطره شش شهید سرافراز (احمد، ابوالقاسم، کاظم، محمدعلی و محمد حجتی و حیدرعلی امامی) است را تملک و پس از مرمت به عنوان “خانه ایثار نجف‌آباد” تجهیز کرده است.

مقام معظم رهبری، نجف‌آباد را شهر علم ایمان و ایثار دانستند که زیبنده‌ترین لقب برای شهر شهیدان محسوب می‌شود. این دیار با تقدیم بیش از ۲۵۰۰ شهید و سردار سلحشور در دوران دفاع مقدس، مزین به نام پایتخت شهادت است.
حالا مدیریت شهری نجف‌آباد در ششمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر به پاس گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و شهدا، “خانه شهیدان حجتی” که متبرک به نام و خاطره شش شهید سرافراز (احمد، ابوالقاسم، کاظم، محمدعلی و محمد حجتی و حیدرعلی امامی) است را تملک و پس از مرمت به عنوان “خانه ایثار نجف‌آباد” تجهیز کرده است؛ قرار شد از این پس “کمیته شهدای پنجم اسفند نجف‌آباد” در این مکان فعال باشد.
عبدالرسول امامی، شهردار نجف‌آباد در آئین افتتاح خانه ایثار این شهرستان اظهار کرد: سال ۱۳۶۲ در روز پنجم اسفند حدود ۳۳۳ شهید در عملیات خیبر از نجف‌آباد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد و به این مناسبت این روز به عنوان روز حماسه نجف‌آباد نامگذاری شد.
وی ادامه داد: اول تا ششم اسفند هر سال به عنوان هفته حماسه نجف‌آباد نامگذاری شده است؛ امسال نیز فعالیت ستاد شهدای پنجم اسفند از ابتدای این هفته و با شعار رسم پرواز آغاز شد و در ادامه آن زنگ ایثار در دبیرستان شهید منتظری به صدا درآمد.
شهردار نجف‌آباد گفت: دبیرستان منتظری حدود ۲۰۵ شهید را تقدیم نظام ایران کرده که تنها مدرسه کشور با این تعداد از شهید به حساب می‌آید؛ همچنین در این هفته از تابلوی میدان شهدای پنج اسفند رونمایی شد.
وی تصریح کرد: خانه ایثار نجف‌آباد، منزل چهار شهید است که شهرداری آن را تملک و بازسازی کرد تا محور برنامه‌های ایثار و شهادت و محل فعالیت دبیرخانه کمیته شهدای پنج اسفند باشد.
امامی تاکید کرد: خانواده شهدا و مردم محله نیز برای بازسازی و نمادسازی آن همکاری کردند تا این خانه مرمت شد.
جواد حجتی، عضو شورای اسلامی شهر نجف‌آباد و فرزند خانواده شهید حجتی نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه خانه شهیدان حجتی باید حفظ می‌شد و اینکه نجف‌آباد شهر علم و ایثار است، شهرداری این مکان را خریداری کرد و به نام خانه ایثار در اختیار مردم گذاشت.
وی با اشاره به اقداماتی که در این خانه انجام شده است، خاطرنشان کرد: خانه ایثار از زمان انقلاب محل انتشار اندیشه‌های انقلابی و برگزاری کلاس‌های قرآن بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر نجف‌آباد تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمود که شهدا باید چراغ راه آیندگان باشند و وقتی چنین خانه‌ای حفظ شود راه شهدا و چراغ راه آنان روشن می‌ماند.
هوشنگ نوابی، فرمانده بسیج نجف‌آباد نیز با حضور در این مراسم اظهار کرد: هفته‌ای که در آن به سر می‌بریم به نام ایثار و شهادت نجف‌آباد نام‌گذاری شده است.
وی تاکید کرد: مردم این شهرستان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس اوج ایثار و فداکاری را ثبت کردند به همین خاطر برنامه‌هایی به منظور تجلیل از شهدای آن برگزار شد که از جمله آنها، افتتاح خانه ایثار بود.
فرمانده بسیج نجف‌آباد گفت: خاطره شیر مردان این شهرستان در عملیات خیبر جاودانه شد و باید یاد بیش از ۳۳۰ شهید نجف‌آباد را گرامی بداریم و به آیندگان انتقال دهیم.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت شهدا مانند درختی تنومندی شده است که شاخ و برگ‌های آن سراسر گیتی را فرا گرفته و انتقال فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برعهده اماکنی چون خانه ایثار است.
نوابی تصریح کرد: اگر بخواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید با فرهنگ شهدا آشنا باشیم؛ آنان رفتند تا دین اسلام و ایران را احیا و شیعه‌ای که در گذشته منزوی بود را زنده کنند، چراکه به فرموده امام خمینی (ره)، اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.
حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف‌آباد نیز در این مراسم اظهار کرد: عالی‌ترین میراث فرهنگی در یک شهر معرفی انسان‌های آن و شهر نجف‌آباد به عنوان شهر علم و ایثار و شهادت معروف است و شهیدپرور بوده چون قرآن، اهل بیت (ع) و معرفت در آن وجود داشته است.
وی تصریح کرد: شهدا با خدا و پیامبران نشست و برخاست کردند و تنها راه تداوم انقلاب و حفظ ارزش‌های کشور آن است که به فرزندان انقلاب بفهمانیم بزرگ هستند، زیرا دشمنان به دنبال الگوسازی برای فرزندان ما هستند.
امام جمعه نجف‌آباد در خصوص خانه ایثار، با بیان اینکه در این خانه‌ها مردانی تربیت می‌شوند که چیزی آنان را از یاد خدا غافل نمی‌کند، تصریح کرد: امروز جهاد تبیین ما زیباترین جایگاه‌ها برای تمرین بزرگواری، بیان تاریخ و خاطرات دفاع مقدس و مقاومت در دنیا است.
در پایان مراسم افتتاحیه نیز از خانواده شهیدان حجتی تجلیل و نمایشی تحت عنوان “کاروان یزدانشهر و نجف‌آباد” که واقعه اعزام به جنگ را تداعی می‌کرد اجرا شد.
منبع خبر