دبیرخانه روز قم آغاز به کار کرد

حمید نادری ،مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این که ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه (س) به قم با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان به‌ عنوان روز قم نامگذاری شده است،گفت:دبیرخانه روز قم و در راس آن اداره گردشگری و […]

حمید نادری ،مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این که ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه (س) به قم با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان به‌ عنوان روز قم نامگذاری شده است،گفت:دبیرخانه روز قم و در راس آن اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم به منظور تبادل نظر دستگاه‌های های اجرایی در قالب سلسله جلسات هم اندیشی و هم افزایی در جهت برنامه ریزی شایسته برای برگزاری روز قم آغاز به کار کرد.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: در این جلسات نقاط قوت و ضعف برنامه‌های روز قم در سال‌های گذشته و ظرفیت‌ها و پیشنهادات برای برنامه‌های پیش رو بررسی خواهد شد.

او هم اندیشی برای معرفی روز قم با طرح شعار و نماد مشترکی توسط نهادهای مختلف را از دیگر اهداف برگزاری این سلسله نشست ها عنوان کرد.

نادری در ادامه گفت: در این جلسات درباره برنامه ریزی برای برگزاری نخستین رویداد فرهنگی گردشگری قم در شیراز به مناسبت روز قم نیز تبادل نظر خواهد شد.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: از سال ۹۷ با تصویب شورای شهر و شورای فرهنگ عمومی استان و با محوریت شهرداری، برنامه‌های روز قم به مدت ۱۴ روز برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

نادری از مهمترین اقدامات صورت گرفته در روز قم در طی چند سال اخیر به طراحی آرم و لوگوی روز قم، تبلیغات گسترده شهری، تشکیل ۵ کمیته اجرایی در شهرداری شامل کمیته‌های فرهنگی، اطلاع رسانی، خدمات شهری، برنامه ریزی و ارزیابی اشاره کرد.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل اجرای گروه‌های سرود، تئاتر، شب‌های شعر، برنامه‌های ورزشی شامل مسابقات ورزشی همگانی و تخصصی و برنامه‌های تفریحی و گردشگری شامل اجرای جشنواره، برگزاری نمایشگاه و همایش‌های گردشگری و تورهای قمگردی و افتتاحیه پروژه‌های شهری شهرداری از جمله برنامه‌های روز قم در سال‌های گذشته بوده است.

او در ادامه بر هم افزایی و هم اندیشی ادارات کل فرهنگ و ارشاد، ورزش وجوانان، اوقاف وامورخیریه، میراث فرهنگی، اتاق اصناف، کانون پرورش فکری کودکان در پیشبرد اهداف متعالی برنامه‌های روز قم تاکید کرد.

نادری در پایان برگزاری شایسته برنامه‌های ویژه روز قم را گامی در جهت تقویت هویت ملی و مذهبی عنوان کرد و گفت: خدمت در شهر قم باید متناسب با جایگاه و شأن این شهر باشدو همه مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند تا ظرفیت‌های معنوی، مذهبی و گردشگری قم چه در داخل و چه در خارج از کشور به خوبی معرفی شود.

منبع خبر