دیوارنویسی، معضل تبلیغات شهری/مخدوش شدن نقاشی‌ها در قرچک با دیوارنویسی‌های نادرست

متأسفانه تبلیغات نامتعارف، دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی چهره شهر را مخدوش کرده است که بر هر دیواری که در قرچک قدم بگذاریم نقشی از یکی از صنوف نگاشته شده که فقط چهره شهر را نازیبا کرده است. محسن خرمی شریف شهردار قرچک در این خصوص اظهار کرد: برخی‌ها که همواره به دنبال تبلیغات همیشگی، آسان […]

متأسفانه تبلیغات نامتعارف، دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی چهره شهر را مخدوش کرده است که بر هر دیواری که در قرچک قدم بگذاریم نقشی از یکی از صنوف نگاشته شده که فقط چهره شهر را نازیبا کرده است.
محسن خرمی شریف شهردار قرچک در این خصوص اظهار کرد: برخی‌ها که همواره به دنبال تبلیغات همیشگی، آسان و کم‌هزینه هستند دست به تبلیغ‌های دیوارنویسی می‌زنند که تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان رنگ‌آمیزی و نقاشی‌های دیوارهای شهر می‌افتند.
وی افزود: متأسفانه معضل دیوارنویسی موجب شده چهره‌ای نابسامان از شهرمان جلوه‌گر شود و ازآنجاکه اقدامات شهرداری بازدارنده نبوده هرروز شاهد افزایش دیوارنویسی غیرمجاز و تخریب رنگ‌آمیزی در سطح شهر هستیم.
شهردار قرچک بابیان اینکه برخی از افراد همچنان از دیوارنویسی بر روی دیوارهای عمومی استفاده می‌کنند که همین امر موجب بی‌نظمی و تخریب سیمای شهر شده است، اظهار کرد: متأسفانه تبلیغات نامتعارف، دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی چهره شهر را مخدوش کرده است و در راستای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های بصری و اجتماعی، شهرداری اقدام به پاک‌سازی دیوارهای سطح شهر از پوسترها، برچسب‌ها و دیوارنویسی‌های تبلیغاتی کرده که این امر هزینه‌های زیادی را بر مدیریت شهری تحمیل می‌کند.
خرمی شریف با اشاره به اینکه تعدادی از دیواره‌ها  در روز و مناسبتی مثل چهارشنبه‌سوری نابود می‌شوند، گفت: شهری زیبا با فضایی زیبا در صورتی امکان‌پذیر است که همگی به قوانین شهرداری احترام بگذارند و برای نصب هرگونه پلاکارد، داربست، تابلوهای تبلیغاتی، استند، بیلبورد و تابلوهای معرف کاربری مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی، دیوارنویسی، پوسترهای کاغذی و برچسب با مجوز شهرداری اقدام شود و قانونی را تنظیم‌شده که در غیر این صورت بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، رأساً توسط شهرداری جمع‌آوری و یا امحا و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان و به‌خصوص کسبه و اصناف مختلف خواهشمندیم قبل از هرگونه تبلیغات محیطی و نصب بنر در سطح شهر به شهرداری مراجعه و برای انجام تبلیغات محیطی طبق قانون و با مجوز رسمی از سوی مدیریت شهری عمل کنند.