زاکانی: ترافیک و آلودگی هوا از مهمترین مشکلات مردم تهران است

شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا از مهمترین مشکلات شهروندان تهرانی است، گفت: روزانه بسیاری از شهروندان در مسیرهای بزرگراهی و سایر معابر شهر با گره کور ترافیکی مواجه هستند و ساعت ها وقت شان در این مسیرها تلف می‌شود. علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس […]

شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا از مهمترین مشکلات شهروندان تهرانی است، گفت: روزانه بسیاری از شهروندان در مسیرهای بزرگراهی و سایر معابر شهر با گره کور ترافیکی مواجه هستند و ساعت ها وقت شان در این مسیرها تلف می‌شود.

علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس افزود: در موضوع ناظر بر توسعه حمل و نقل عمومی اقداماتی از سوی شهرداری شروع شده که به تازگی حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و وارد چرخه فعالیت شود.
شهردار تهران ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه اتوبوس و مترو با جدیت کامل در حال انجام است.
زاکانی با اشاره به چهار محور تحول در شهر گفت: محور نخست تحول درون زا و در درون شهرداری است؛ دوم تحول ناظر به کالبد شهر و نوسازی شهر بر محور حمل و نقل عمومی است؛ تحول سوم که درباره حوزه روح شهر و سبک زندگی است؛ همچنین ایجاد شهر هوشمند نیز چهارمین تحولی است که هدف گذاری شده است.
وی تاکید کرد: حمل و نقل عمومی عملا باید در حوزه سخت قرار گیرد اما بخشی از آن به بخش سبک زندگی، بخشی به هوشمندسازی و بخشی نیز به آمادگی درون شهرداری بر می گردد؛ بنابراین در مجموعه حمل و نقل به دنبال این هستیم که در یک فرصت کوتاه مدت با یک گام بلند در بخش اتوبوس و تاکسی و الگوهای واسط این دو مقوله بتوانیم مشکلات شهر را کاهش دهیم.
زاکانی بیان کرد: وعده ما این بود در مهرماه ۵۵۰ دستگاه را از طریق بازسازی وارد چرخه کنیم که در نهایت ۵۹۱ دستگاه از این طریق وارد چرخه شد؛ در کنار آن نوسازی نیز در دستور قرار گرفت که امسال وزارت کشور قریب دو هزار دستگاه با یکی از شرکت های داخلی تفاهم کرد که سهم تهران ۹۰۰ دستگاه بود که البته آن شرکت اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه اضافه تولید می کند که سهم تهران نیز از آن مشخص می شود؛ همچنین وزارت کشور با دیگر شرکت ها نیز وارد قرارداد شده است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ۶۲ دستگاه مینی بوس وارد سیستم شهرداری شد و افتخار داشتیم که آغاز خدمت رسانی دوهزارمین تاکسی نوسازی شده را داشته باشیم.
تامین ۱۳۰ دستگاه واگن مترو را از طریق ظرفیت‌های داخلی دنبال می‌کنیم
شهردار تهران با اشاره به اینکه ساماندهی موضوع مترو را در میان مدت دنبال می کنیم، گفت: بازسازی ۷۰۰ دستگاه و نوسازی ۶۳۰ دستگاه واگن که در حال طی مراحل نهایی آن هستیم و تامین ۱۳۰ دستگاه واگن را از طریق ظرفیت های داخل دنبال می کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با بیان اینکه موضوع ساماندهی حمل و نقل و تردد برای ما اهمیت دارد، افزود: ساماندهی موتورسیکلت های تهران حائز اهمیت است، چرا که وضع فعلی موتورسیکلت نابسامانی را ایجاد کرده و باید موتورهای کاربراتوری که آلودگی زیادی ایجاد می کنند را تبدیل به انژکتوری یا برقی کنیم؛ با ساماندهی تردد موتورسیکلت ها هم جان آنها از خطرات مصون می ماند و هم آسایش برای شهروندان ایجاد می شود و در کنار آن نحوه استفاده از موتور سیکلت را اصلاح می کنیم.
وی تاکید کرد: علاوه بر این باید گام‌هایی برای هوشمندسازی لجستیک بار و مسافر برداریم و در یکی از شنبه ها رونمایی از اقدامات صورت گرفته در ساماندهی لجستیک بار و مسافر و انتقال باراندازها به خارج شهر انجام شده را خواهیم داشت تا بتوانیم گره کوری از مشکلات مردم در بخش بار و مسافر باز کنیم.
زاکانی با اشاره به بحث هوشمندسازی بار و مسافر گفت: ورود بار به شهر از طریقی است که برخی از مناطق مانند ۱۲ و ۱۶ با مشکلاتی مواجه می شوند و بارانداز واسطی در شهر وجود ندارند، بنابراین حریم مسکونی مردم را با مشکل مواجه می کند و خانه های مردم تبدیل به انبار می شود.
آمریکا در عرصه سیاسی داخلی خود دچار تزلزل است
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند و اجازه نمی‌دهند که مسئولان کار کنند؛ رئیس جمهور آمریکا و فرانسه خود هزاران مشکل دارند و آمریکا در عرصه سیاسی داخلی خود دچار تزلزل است و آنهایی که چنین بیانی دارند ناخواسته به ما کمک می‌کنند که بدانیم چه کاری خوب است.
شهردار تهران در پایان یادآور شد: با برخورد دقیق با سردمداران اغتشاشات می‌توان فضایی آماده شود که این گرد و غبار از بین برود.

منبع خبر