زاکانی: قیمت مسکن در تهران زیانبار است

شهردار تهران با بیان اینکه رشد قیمت مسکن شتابان بوده، گفت: مسکن یکی از موضوعاتی است که در تهران به معیشت و زندگی مردم صدمه زده است و اگر فردی صاحب خانه نباشد، باید ۶۵ درصد درآمد خود را صرف اجاره مسکن کند. علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در مراسم کلنگ زنی طرح تامین مسکن […]

شهردار تهران با بیان اینکه رشد قیمت مسکن شتابان بوده، گفت: مسکن یکی از موضوعاتی است که در تهران به معیشت و زندگی مردم صدمه زده است و اگر فردی صاحب خانه نباشد، باید ۶۵ درصد درآمد خود را صرف اجاره مسکن کند.

علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در مراسم کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گود نشینان باغ آذری گفت: کاری که امروز آغاز می شود حاوی پیام‌های مختلفی است؛ پاسخ معتبر به ایجاد عدالت در تهران و نزدیک کردن فاصله شمال و جنوب است همچنین معطوف به الگوسازی و محله سازی است که با اولویت دادن به نوسازی شهری بافت فرسوده الگویی در این نقطه بسازیم و هم معطوف به ایمنی بخشی به این بافت ها است، این کارهای بزرگ در سه منطقه ۴ و ۵ و ۱۶ آغاز می شود.
وی با بیان اینکه در تهران اگر فردی در طلب خریدن مسکن باشد با شرایط فعلی حدود ۷۰ سال زمان می برد، افزود: به واسطه اینکه در شهرداری از ابتدا اذعان داشتیم که نمی توانیم نسبت به نیازهای جامعه و شهروندان، بی تفاوت باشیم از این جهت توجه به حوزه مسکن مورد عنایت قرار گرفت همچنین الگویی را در حوزه های مختلف دنبال کردیم که آن تشکیل قرارگاه های عملیاتی بود.
شهردار تهران ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه اجتماعی بنا شد همتی توسط همه نهادها صورت بگیرد، حاصل این قرارگاه این بود که بالغ بر ۶۳۰۰ معتاد متجاهر از مناطق ۷ گانه جمع و در کمپ ها جایگزین شده بودند و این مسیر ادامه دارد.
وی تاکیدکرد: وقتی بنا شد در راستای اراده ای که در کشور است سالانه  یک میلیون مسکن ساخته شود، در تهران تفاهم نامه ای را با وزارت راه امضا کردیم و قدرالسهم خود را با وجود اینکه در جهش مسکن وظیفه ای نداشتیم، پذیرفتیم تا بتوانیم در بافت فرسوده و مسکن سازی و فقر زدایی در بافت فرسوده و تغییر چهره شهر و  ماحصل آن افزایش ایمنی و پایداری شهر موثر باشیم.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مفتخریم که همه این امور را دنبال کردیم و سهم ۱۰ هزار واحدی با همکاری بیناد مسکن رقم خورد، مرحله اول آن در این سه نقطه بیش از ۳ هزار واحد مسکونی است و برای ۷ هزار واحد الباقی قبل از خرداد سال آینده تمهیدات لازم انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: لذا باید در این ۱۸۰ هزار واحد در نظر گرفته شده برای تامین ایمنی و تغییر چهره شهر در یک شیوه جدید خلق مجموعه ای داشته باشیم که سرانه های خدماتی هفت گانه نیز در آنها فراهم باشد.
شهردار تهران یادآور شد: امیدواریم دغدغه مردم را در حوزه مسکن کاهش دهیم و شهرداری خود را مکلف می داند در بازار مسکن و قیمت مسکن ورود جدی و نقش آفرینی اساسی داشته باشد؛ این کار نویدی برای حرکت های جهادی است که مسیر آسایش و آرامش بیشتر برای مردم خواهد بود.
منبع خبر