شهرداری اراک، محروم از دریافت سهم آلایندگی

شهردار اراک گفت: بخش زیادی از آلایندگی صنایع استان مرکزی وارد شهر اراک می‌شود، این در حالی است که در لیست دستگاه‌های مشمول دریافت عوارض از صنایع آلاینده نامی از شهرداری اراک نیامده است. به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی دوشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: رویکرد سازمان‌های محیط زیست […]

شهردار اراک گفت: بخش زیادی از آلایندگی صنایع استان مرکزی وارد شهر اراک می‌شود، این در حالی است که در لیست دستگاه‌های مشمول دریافت عوارض از صنایع آلاینده نامی از شهرداری اراک نیامده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی دوشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: رویکرد سازمان‌های محیط زیست در قبال صنایع مبهم است و مشخص نیست چگونه باید همزمان با حفظ اشتغال و صنعت، چاره‌ای هم برای پاکی هوا بیاندیشیم.

وی تاکید کرد: از مسئولان سازمان محیط زیست انتظار می‌رود که در تعیین جرایم و مجازات صنایع، سهم شهرداری را هم در نظر بگیرند، زیرا شهرداری باید به تنهایی در قبال تمام مسائل زیست‌محیطی شهر پاسخگو باشد و هزینه آن هم از پول شهروندان تأمین می‌شود.

شهردار اراک ادامه داد: این سوال مطرح ماست که سایر دستگاه‌های ذی‌ ربط در این خصوص چه وظیفه‌ای دارند؟ به طور مثال در اجرای قانون هوای پاک، دولت کدام یک از تعهداتش را عملی کرده است.

وی افزود: این مساله از مطالبات جدی مردم است و باید مسئولان سازمان محیط زیست و دولت در خصوص آن پاسخگو باشند.

منبع خبر