شهردار اصفهان: رینگ چهارم محرک توسعه جنوب غربی اصفهان می شود

در مراسمی با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در قالب برنامه‌های «عید تا عید» شهرداری اصفهان، آیین آغاز و بهره برداری از پروژه‌های منطقه ۱۳، «پروژه تعریض پل یزد آباد (زندان)» و همچنین آغاز عملیات اجرایی زیر گذر پل اندیشه و قسمتی از حلقه حفاظتی (رینگ چهارم) در منطقه ١٣ شهرداری و نیز مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با هزینه‌ ای بالغ بر ۹ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال برگزار شد.

شهردار اصفهان: رینگ چهارم محرک توسعه جنوب غربی اصفهان می شود

در مراسمی با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در قالب برنامه‌های «عید تا عید» شهرداری اصفهان، آیین آغاز و بهره برداری از پروژه‌های منطقه ۱۳، «پروژه تعریض پل یزد آباد (زندان)» و همچنین آغاز عملیات اجرایی زیر گذر پل اندیشه و قسمتی از حلقه حفاظتی (رینگ چهارم) در منطقه ١٣ شهرداری و نیز مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با هزینه‌ ای بالغ بر ۹ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، تعریض پل یزد آباد (پل زندان) واقع در اتوبان ذوب آهن با مساحت ۵۵۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال انجام شده است.

با این اقدام، به عرض پل یزد آباد ۱۰ متر افزوده شده و رانندگان اتوبوس‌های BRT که از سمت بلوار کشاورز به سمت پل زندان در حال حرکت بودند برای برگشت به مسیر اصفهان امکان استفاده از این پل به عرض ۱۰٫۵ متر را خواهند داشت.

در این برنامه‌ همچنین کلنگ پروژه ادامه مسیر رینگ چهارم ترافیکی از مجاورت زندان مرکزی واقع در اتوبان ذوب‌آهن به زمین زده شد؛ برای اجرای این بخش از پروژه ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کلنگ احداث زیرگذر پل اندیشه به طول مسیر سه هزار متر با برآورد هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال نیز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بر زمین زده شد.

همچنین عملیات اجرایی احداث مرکز کنترل ترافیک جدید شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و رئیس شورای شهر با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

*گره ترافیکی محدوده اصفهان و فلاورجان باز شد

قدرت اله نوروزی در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ادامه افتتاحیه های عید تا عید برنامه های افتتاحیه شهرداری همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: امروز در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان چهار اتفاق رخ داد، با تعریض پل زندان یکی از گره های کور جنوب غربی اصفهان در محدوده اصفهان و فلاورجان باز شد، تقاطع غیرهمسطحی در رینگ چهارم در منطقه ۱۳ که بخشی از آن آزادسازی شده تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی زیرگذر آن آغاز شد و منطقه ۱۳ نسبت به آزادسازی مابقی رینگ اقدام می کند، زیرگذر اندیشه نیز امروز کلنگ زنی و سپس کلنگ مرکز کنترل ترافیک جدید شهرداری اصفهان به زمین زده شد.

وی با اشاره به مشخصات پل زندان، تصریح کرد: این پل با عرض ۱۱ متر و طول ۳۳۰ متر یکی از نیازهای منطقه برای کاهش ترافیک بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: علاوه بر افتتاح پل، به دنبال تحقق نیم رخ غربی ترافیکی اصفهان، کلنگ پل بزرگ یا تقاطع غیرهمسطح رینگ چهارم در کنار زندان به زمین زده شد که می تواند منشاء تحول بزرگی برای منطقه باشد.

وی اضافه کرد:  مسیر رینگ چهارم از کنار سپاهان شهر قبل از باغ ابریشم به سمت کارخانه سیمان می رود و سپس به سمت درچه، دانشگاه صنعتی، پشت ورزشگاه بزرگ و سپس به دولت آباد و جاده فرودگاه و در ادامه به سمت پل شهید سلیمانی می رسد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طول این رینگ ۸۰ کیلومتر است، افزود: این رینگ در منطقه ۱۳ نیز منشاء تحول و محرکت توسعه می شود.

نوروزی با بیان اینکه کلنگ مرکز کنترل ترافیک در منطقه ۱۳ به زمین زده شد، اضافه کرد: منطقه ۱۳ دارای ظرفیت های بزرگی است و امیدوارم این پیشرفت ها و اقدامات روزی به جایی برسد که باعث رشد و پیشرفت هر چه بیشتر منطقه شده و بتواند ظرفیت های گردشگری را در آن فعال کند.

وی ادامه داد: آرزویمان این است شهردار و شورای شهر آینده بر اساس برنامه ۱۴۰۵ بتوانند در راستای خدمت به مردم قدم های بزرگی بردارند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در این دوره شهرداری اصفهان هر جایی را که کلنگ زد زودتر از برنامه پیش بینی شده موفق شد پروژه ها را به اتمام برساند. امیدوارم کلنگ پروژه های عمرانی که در منطقه ۱۳ نیز زده شد زودتر از برنامه های پیش بینی شده به پایان برسد.

وی تاکید کرد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته آقای شرفا و منطقه ۱۳ در مواجهه با مردم و رضایت ارباب رجوع و برخوردهای شایسته با شهروندان رتبه نخست را در بین سایر مناطق کسب کرده اند که جای تقدیر و تشکر از آقای شرفا و مجموعه شهرداری منطقه ۱۳ دارد.

*اتفاقات بزرگ در روزهای پایانی ماموریت دوره پنجم مدیریت شهری

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: در روزهای پایانی ماموریت در دوره پنجم مدیریت شهری هر روز شاهد اتفاقات مبارکی برای شهر اصفهان هستیم.

علیرضا نصراصفهانی تصریح کرد: از تلاش ها و کوشش های شبانه روزی تمام دست اندرکاران و مدیران در مناطق ۱۵ گانه و سایر زیرمجموعه های شهرداری که باعث رقم خوردن این اتفاقات خوب برای شهر هستند، تشکر می کنم.

*احداث یک مرکز کنترل ترافیک نوین و منحصر به فرد در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در آیین کلنگ زنی مرکز کنترل ترافیک جدید شهرداری، اظهار کرد: این مرکز جایگزین مرکز قبلی می شود زیرا مرکز کنترل ترافیک فعلی در پارکینگ طالقانی به دلیل فضای کوچکی که دارد پاسخگوی کامل نیازهای ترافیکی شهر اصفهان نیست.

مسعود بنده خدا با بیان اینکه لازم است یک مرکز مانیتورینگ برای کنترل موارد ترافیکی و فوریت های اضطراری که در سطح شهر اتفاق می افتد احداث شود، تصریح کرد: مرکز کنترل ترافیک جدید در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع در پنج سطح و با طرحی گنبدی شکل به صورت یک طرح بسیار زیبا اجرا می شود.

وی ادامه داد: این مرکز با توجه به دسترسی بسیار خوب، نزدیکی به بزرگراه و سطح ارتفاعی و مناره مخابراتی که در کنار آن احداث می شود، می تواند به عنوان یک مرکز کنترل ترافیک منحصر به فرد در سطح کشور باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تمام امکانات لازم در این مرکز مانیتورینگ پیش بینی می شود و مجموعه کنترل نظارت نیز برای موارد آتش نشانی و … می توانند از این مرکز استفاده کنند زیرا این مرکز می تواند به همه سرویس های مختلف شهرداری خدمت رسانی کند.

*اتفاقات بسیار خوبی در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان رقم خورد

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه شاهد افتتاح و کلنگ زنی های بسیار خوبی در منطقه بودیم، اظهار کرد: اگر اتفاقات خوبی در منطقه ۱۳ رقم خورده به دلیل حمایت های شهردار محترم اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بوده که جا دارد از تمام آنها تشکر کنم.

محمد شرفا تصریح کرد: مرکز کنترل ترافیک جدید شهرداری اصفهان نیز که کلنگ آن در منطقه ۱۳ به زمین خورد یکی از نیازهای شهر اصفهان بود، این مرکز با پیچیدگی های فراوان و طرح های مختلفی روبرو بود اما خوشبختانه با اعتبار خوبی که در بودجه برای این مرکز پیش بینی شده است امیدوارم هر چه سریعتر شاهد افتتاح آن باشیم.

کد محتوا ۳۶۶۴۲

برچسب ها