شهردار تنکابن خبر داد: احداث پارک خطی در حاشیه رودخانه چشمه‌کیله

شهردار تنکابن گفت: فضاهای مستعد حواشی رودخانه چشمه‌کیله باید مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد تا با اتصال حاشیه رودخانه به ساحل دریا، بتوانیم از فضاهای موجود برای تأمین رفاه شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و ورزشی استفاده کنیم. محمدابراهیم لاریجانی با بیان اینکه برای احداث پارک خطی «چشمه‌کیله» بودجه شش میلیارد تومانی در نظر گرفته […]

شهردار تنکابن گفت: فضاهای مستعد حواشی رودخانه چشمه‌کیله باید مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد تا با اتصال حاشیه رودخانه به ساحل دریا، بتوانیم از فضاهای موجود برای تأمین رفاه شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و ورزشی استفاده کنیم.

محمدابراهیم لاریجانی با بیان اینکه برای احداث پارک خطی «چشمه‌کیله» بودجه شش میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخش اعظمی از ظرفیت این رودخانه و حواشی آن، مورد استفاده قرار نگرفته است، تنها پلاک‌های معدودی با واگذاری در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که به صورت کامل از ظرفیت آن بهره‌برداری نشده است.

وی افزود: فضاهای مستعد حواشی رودخانه چشمه‌کیله باید مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد تا با اتصال حاشیه رودخانه به ساحل دریا بتوانیم از فضاهای موجود برای تأمین رفاه شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی، توریستی و ورزشی استفاده کنیم.

شهردار تنکابن خاطرنشان کرد: دو طرف رودخانه، دو پارک خطی از پل چشمه‌کیله تا ساحل دریا طراحی و احداث پارک خطی مصلی آغاز شده است. شهرداری مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته و در این بوستان‌ها فضاهای گردشگری و توریستی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

لاریجانی بر ضرورت توجه به هسته مرکزی شهر تنکابن تاکید کرد و ادامه داد: بیشترین حجم فرسودگی را در هسته مرکزی شهر شاهد هستیم؛ سال‌ها عقب ماندگی را نمی‌توان در یک سال جبران کرد، از طرفی حضور توریست‌ها منوط به ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه فضاهای جذاب و متنوع در سطح شهر خصوصاً هسته مرکزی است.

وی با بیان اینکه شهر تنکابن از حیث وضعیت هسته مرکزی شهر در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد، تصریح کرد: بازسازی ساختمان مرکزی شهر به عنوان یک برند تاریخی و هویتی، بازسازی ساختمان‌های فرسوده ورودی شهر، یکسان‌سازی تابلوها و ایجاد پیاده‌راه در خیابان استاد شهریار و عطار، ساخت پارک‌های خطی در حواشی رودخانه و احیای بازارچه سنتی شهید محمدی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در راستای احیای بافت مرکزی شهر بوده است.

شهردار تنکابن گفت: در بعضی نقاط هسته مرکزی شهر شاهد وضعیتی هستیم که در شأن و شخصیت شهر تنکابن و شهروندان آن نیست و اصالت شهری را تحت شعاع قرار می‌دهد، برای همه این نقاط برنامه مشخصی تدوین شده است که به مرور اجرا می‌شود.

منبع خبر