شهردار: حریم شهر باسمنج بازنگری شود

شهردار باسمنج گفت: حریم واقعی باسمنج سه الی پنج برابر مقدار فعلی است؛ بنابراین باید مجدداً بررسی شود. وحید بنائی روز پنجشنبه، ۱۲ خردادماه، در جلسه مشترک مدیریت شهری تبریز با وزیر کشور ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: باسمنج نیازمند توجه ویژه‌ی مسئولین است که اساسی‌ترین مشکل آن، زمین‌های محدود اطراف شهر باسمنج است […]

شهردار باسمنج گفت: حریم واقعی باسمنج سه الی پنج برابر مقدار فعلی است؛ بنابراین باید مجدداً بررسی شود.

وحید بنائی روز پنجشنبه، ۱۲ خردادماه، در جلسه مشترک مدیریت شهری تبریز با وزیر کشور ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: باسمنج نیازمند توجه ویژه‌ی مسئولین است که اساسی‌ترین مشکل آن، زمین‌های محدود اطراف شهر باسمنج است که فاقد سند رسمی بوده و براساس قوانین نمی‌توان برای آنها پروانه صادر کرد.

وی ادامه داد: اکثر بناهای محدوده‌ی باسمنج، فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند که یا باید پروانه تعلق بگیرد و یا رها شده و بر خلاف ضوابط و اصول ساخت و ساز عمل شود که سند این املاک تفکیک نشده‌اند اما مشاع هم نیستند و باید مشکلات آنها رفع شود.

وی افزود: مشکل بعدی باسمنج، فاضلاب‌های شهری است که در دفع آب شهر دچار چالش هستیم و یک معضلی برای باسمنج و اهالی تبریز شده است و این موضوع از توان شهرداری خارج است و نمی‌توان کاری برای آن انجام داد و شرکت آب و فاضلاب باید حل کند.

بنائی خاطرنشان کرد: قانون برون سپاری داریم که کارهای خدماتی شرکت خصوصی را انجام می‌دهد و معضل بزرگی برای شهرهای کوچک شده‌اند لذا ۲۰ درصد نیز برای پیمانکاران سود پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: حریم شهر باسمنج باید بازنگری شود چراکه سه الی پنج برابر حریم کنونی خواهد بود، ما این مورد را در جلسات شورای عالی شهردار بیان کردیم چراکه این مورد در کسب درآمد و اصول مدیریتی ما مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، وی در پایان یادآور شد: بارندگی در باسمنج زیاد است و به دلیل اینکه نمک پاشی می‌کنیم تا جاده ها لغزنده نشوند، آسفالت و تجهیزات کافی نداریم لذا باید قیر رایگان به شهرهایی چون ما اختصاص داده شود.

منبع خبر