شهردار خبر داد: برگزاری جشنواره نوبرانه گل محمدی در مشکات کاشان

شهردار مشکات از برپایی جشنواره نوبرانه گل‌وگلاب در سال۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مشکات با دارا بودن قابلیت‌ها و مکان‌های دیدنی، ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر و اغنای گردشگران دارد. «علی پیراینده» در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت برگزاری نخستین جشنواره نوبرانه گل و گلاب در شهر مشکات با هدف جذب […]

شهردار مشکات از برپایی جشنواره نوبرانه گل‌وگلاب در سال۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مشکات با دارا بودن قابلیت‌ها و مکان‌های دیدنی، ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر و اغنای گردشگران دارد.

«علی پیراینده» در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت برگزاری نخستین جشنواره نوبرانه گل و گلاب در شهر مشکات با هدف جذب گردشگر، اظهار کرد: کاشت گل‌محمدی در منطقه گرم و کویری مشکات و در گذرگاه ورودی شهرستان، جدا از معرفی جاذبه‌های مناطق کویرنشین می‌تواند زمینه را برای ورود بیشتر مسافران و گردشگران به کاشان فراهم کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در تلاش است با توسعه بوستان‌های زیر کشت گل‌محمدی زمینه ترغیب و تشویق ساکنان و کشاورزان محلی برای کاشت گل محمدی را فراهم کند، افزود: جشنواره نوبرانه گل‌محمدی برای نخستین بار به منظور گلاب‌گیری از باغات گل‌محمدی برگزار می‌شود و قرار است این مراسم یکی از منحصربه‌فردترین و زیباترین آئین‌های گل و شکرگزاری باشد.

برگزاری جشنواره نوبرانه گل محمدی در مشکات

شهردار شهر مشکات خاطرنشان کرد: مشکات با دارا بودن قابلیت‌های زیاد و وجود مکان‌های دیدنی، ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برای جذب گردشگر و اغنای گردشگران دارد و مسافران می‌توانند با مراجعه به کارگاه‌های گلاب‌گیری از نزدیک، گل‌چینی و گلاب‌گیری را به شیوه سنتی و صنعتی در منطقه مجاور کویر مشاهده کنند.

منبع خبر