شهردار دزفول بر ضرورت فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست تاکید کرد

شهردار دزفول بر ضرورت فرهنگ سازی برای مراقبت و محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: مشارکت همه مردم، انجمن‌ها و سازمان‌های متولی برای فرهنگ سازی در این زمینه لازم است. سید محمدحسن عیسی زاده روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته زمین پاک افزود:  همه باید برای جلوگیری از آلودگی زمین […]

شهردار دزفول بر ضرورت فرهنگ سازی برای مراقبت و محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: مشارکت همه مردم، انجمن‌ها و سازمان‌های متولی برای فرهنگ سازی در این زمینه لازم است.

سید محمدحسن عیسی زاده روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته زمین پاک افزود:  همه باید برای جلوگیری از آلودگی زمین و آسمان تلاش کنیم و اگر به هر دلیل پسماند ایجاد می‌کنیم باید براساس ضوابط و موضوعات علمی برای دفن اصولی و بازیافت آن برنامه ریزی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ماده ۵۰ قانون اساسی بر ضرورت مراقبت و محافظت از محیط زیست تاکید دارد. ادامه داد: این مهم به عنوان یک وظیفه عمومی تعیین شده و صرفا وظیفه یک سازمان همچون سازمان‌های محیط زیست یا منابع طبیعی و سازمان پسماند نیست.

شهردار دزفول حفظ و صیانت از محیط زیست در تمام ابعاد را وظیفه‌ای عمومی و همگانی دانست و گفت: متاسفانه برخی افراد هنگام وارد شدن به طبیعت اقدام به تخریب درختان و فضای سبز می‌کنند لذا ضرورت دارد گام به گام مراقب فعالیت‌های خود در طبیعت باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمینه حفظ و مراقبت از محیط زیست نظیر جمع آوری آب‌های سطحی و هدایت آنها افزود: شهرداری دزفول همچنین در حوزه فاضلاب، جمع آوری و دفن بهداشتی زباله نقش آفرینی می‌کند.

عیسی زاده اظهارداشت: همه به همراه فعالان حوزه محیط زیست، منابع طبیعی، حیات وحش و پسماند و تمام شهروندان باید دست به دست هم دهیم و در زمینه حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست فعالانه ورود کنیم.

وی افزود: باید با فرهنگ سازی، نعمت طبیعت را به خوبی به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

منبع خبر