شهردار شهر میراث جهانی یزد: پکیج فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یزد تدوین شد

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه تدوین الگوی نمای ساختمانی شهر یزد در حال انجام است، گفت: پکیج فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یزد تدوین شد. ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: پیاده‌روی مقابل گل‌فروشی‌ها پیش از نوروز مطرح شد ولی به دلیل در پیش بودن نوروز اقدامی صورت […]

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه تدوین الگوی نمای ساختمانی شهر یزد در حال انجام است، گفت: پکیج فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یزد تدوین شد.

ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: پیاده‌روی مقابل گل‌فروشی‌ها پیش از نوروز مطرح شد ولی به دلیل در پیش بودن نوروز اقدامی صورت نگرفت اما امسال بحث پاک‌سازی پیاده‌روهای این منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار یزد ادامه داد: در ارتباط با بحث طرح نما، اقداماتی صورت گرفته ولی به مشکلاتی قانونی برخورد کردیم و با توجه به مباحث صورت گرفته،‌ به نظر می‌رسد همچنان به یک ماه دیگر زمان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جابجایی تیر برق باغ ملی از سوی شرکت توزیع نیروی برق در پایان سال به شهرداری ارائه شد و هزینه بالایی هم دارد ولی چون مصوبه کمیسیون و شورا است امسال اجرایی می‌شود.

محی‌الدینی گفت: در بحث سرمایه‌گذاری هم پکیج‌های محدودی طراحی شده تا در ایام نوروز بتوانیم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم و زمینه جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد در ارتباط با طرح میدان جانباز یزد با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده بعضاً فنی نیست، عنوان کرد: ما در دنیا، میدان شهری داریم ولی نمونه‌ آن میدان جانباز است و در کشور تنها در چند نقطه میدان شهری داریم.

وی گفت: اگر این فلکه را بتوانیم به میدان شهری تبدیل کنیم مشکل حل می‌شود ولی به صورت فلکه با مباحث مطرح شده امروز قرار نیست مشکل برطرف شود.

محی‌الدینی افزود: برای اطمینان هرچه بیشتر طرح را به مشاور ارائه می‌کنیم که به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد و پس از بررسی به شورا و کمیسیون عمران ارجاع می‌دهیم.

منبع خبر