شهردار مشهد: شیب خدمت در این کلانشهر به سوی حاشیه شهر است

سید عبدالله ارجائی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سه پروژه ورزشی در حاشیه شهر مشهد افزود: توسعه فضاهای ورزشی در حاشیه شهر و همچنین فضاهای ورزشی ویژه بانوان اولویت مدیریت شهری است. وی ادامه داد: یکی از مسائل شهر مشهد زمین‌های بزرگ مقیاس است که راه مردم را مسدود کرده و وظیفه ما […]

سید عبدالله ارجائی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سه پروژه ورزشی در حاشیه شهر مشهد افزود: توسعه فضاهای ورزشی در حاشیه شهر و همچنین فضاهای ورزشی ویژه بانوان اولویت مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل شهر مشهد زمین‌های بزرگ مقیاس است که راه مردم را مسدود کرده و وظیفه ما گفت‌وگو با مالکان است تا به نفع مردم مسیرها را بازگشایی کنیم که در این راستا روز گذشته نشستی با مسوولان آستان قدس رضوی داشتیم که خروجی آن توافق برای بازگشایی بولوار بصیرت بود و این بولوار امروز بازگشایی شد.

شهردار مشهد گفت: با توافقات انجام شده، ادامه بولوار بصیرت در شهرک شهید رجایی نیز برای مردم بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: در ادامه بازگشایی راه‌ها برای مردم، به دنبال این هستیم که برخی دیگر از مسیرهایی که نیاز است از جمله پادگان ارتش را برای استفاده مردم بازگشایی کنیم.

شهردار منطقه چهار مشهد نیز در این مراسم گفت: از اعضای شورای شهر مشهد درخواست داریم دستکم یک ساعت استفاده از این زمین‌ها را برای افراد محلی رایگان کنند.

مجید نژادحسین افزود: سه زمین ورزشی که امروز افتتاح می‌شود محل تجمع معتادان متجاهر بود که شکایت اهالی محله را به همراه داشت، لذا تصمیم گرفتیم این زمین‌ها را احیا کنیم.

وی ادامه داد: به احترام شهدای فاطمیون و شهدای سلامت این زمین‌ها به نام این شهدا نام‌گذاری شد و همچنین یک زمین ورزشی به نام شهید زوار مزین شد.

خداداد عزیزی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشور نیز در این مراسم گفت: ایجاد زمینهای ورزشی در مناطق کم برخوردار نیاز و ضرورت است و اگر یک نفر نیز در این زمین‌ها به عنوان ورزشکار حرفه ای پرورش یابد کافی است.

نایب رییس شورای شهر مشهد هم در این مراسم گفت: وظیفه شورا و شهرداری تامین محیط‌زیست سالم و شهری برای تمامی مردم است، لذا برای جبران فاصله بین حاشیه و متن شهر باید چند سال بخش عمده منابع شهر را در اختیار مناطق حاشیه‌ای قرار دهیم.

مهدی ناصحی افزود: در این راستا در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد حدود ۳۸ درصد به حاشیه شهر اختصاص یافته است که باید این مقدار ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد: امیدوارم جوانان از این ظرفیت‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد حداکثر استفاده را انجام دهند.

در این مراسم سه مجموعه ورزشی شهدای فاطمیون، شهدای پرستار و شهید زوار در حاشیه شهر مشهد و در منطقه پنجتن این شهر بهره‌برداری شد.

منبع خبر