شهردار گلپایگان: برخی قوانین اجازه پرداختن به مطالبات مردم را نمی‌دهد

شهردار گلپایگان گفت:شرایط شهرداری‌ها خوب نیست و اعضای شورای شهر باید همکاری لازم را داشته باشند، برخی قوانین اجازه نمی‌دهد مطالبات به حق مردم را انجام دهیم. پیمان شکرزاده، (دوشنبه،۱۹ اردیبهشت) در آیین بزرگداشت روز شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود شوراها است که به واسطه […]

شهردار گلپایگان گفت:شرایط شهرداری‌ها خوب نیست و اعضای شورای شهر باید همکاری لازم را داشته باشند، برخی قوانین اجازه نمی‌دهد مطالبات به حق مردم را انجام دهیم.

پیمان شکرزاده، (دوشنبه،۱۹ اردیبهشت) در آیین بزرگداشت روز شوراهای شهر و روستا، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود شوراها است که به واسطه آن شاهد تحولات عظیمی در حوزه مدیریت شهری و روستاها بودیم. بررسی نرخ رشد توسعه روستاها و شهرها قبل و بعد از احداث شوراها اهمیت این مجموعه را نشان می‌دهد. بعضا اتفاقاتی می‌افتد که فلان عضو شورا در نقطه‌ای از کشور اقدام نامناسبی انجام داده است که تعمیم دادن آن به کل اعضای شوراهای شهری و روستایی بی انصافی است.

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه مدیریت شهری در یک شبانه روز ۳۰۰ نوع فعالیت را به مردم ارائه می‌دهیم، ادامه داد: با قوانین چند سال قبل نمی‌توان مدیریت شهری کرد و باید همه به صورت جهادی وارد میدان شوند. شورا و شهرداری از مظلوم ترین سازمان‌ها هستند، منتها برخی قوانین اجازه نمی‌دهد مطالبات به حق مردم را انجام دهیم. همچنین شهر گلپایگان به تنهایی فقط ۲ هزار ۴۰۰ هکتار محدوده شهری دارد و جمع آوری زباله آن نسبت به شهر همجوار ۳ برابر بهای تمام شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه دولت در حال جراحی اقتصادی است گفت: در جذب نیرو هیچ اختیاری نداریم در حالی که بیش از ۱۰۰ پست در شهرداری خالی است. شرایط شهرداری‌ها خوب نیست و لازم است که اعضای شورای شهر مانند گذشته همکاری لازم را داشته باشند. همچنین مشکل نقدینگی شهرداری و دهیاری ها باید حل شود، اکنون در بخشی از هزینه‌های شهرداری‌ها که از دارایی استان تامین می‌شد و حق شهرستان هم است دچار چالش شدیم که باید بتوانیم از این پیچ هم عبور کنیم.

همچنین سرهنگ عباس میرکریمی، فرمانده سپاه شهرستان گلپایگان گفت: دشمن از هر فرصتی برای تخریب مسئولان استفاده می‌کند و وظیفه ما امیدبخشی به مردم است، شوراها مرجع رفع مشکلات مردم هستند و پرهیز از اختلاف افکنی از دیگر وظایف مسئولان و شوراها است. پایگاه‌های بسیج بهترین ظرفیت برای اجرای برنامه و حل اختلافات است و اولویت اولیه در روستاها اجرای برنامه‌های فرهنگی در زمینه های مختلف باید باشد. اتحاد و انسجام بین شوراها را حفظ کنید چرا که  اگر مردم ببینند بین اعضای شورا اختلاف است ناامید می‌شوند. در یک شهر و روستا محله‌های مختلف نباید با یکدیگر تفاوتی از نظر امکانات داشته باشند.

منبع خبر