عرفان‌منش تشریح کرد: مجموعه اقدامات زمستانه برای فضای سبز شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بر اساس تقویم باغبانی شهر اصفهان، مجموعه اقداماتی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان برای فصل زمستان برنامه‌ریزی شده است. مجید عرفان‌منش اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و مراحل رشد گیاهان شامل درخت، درختچه، گل و چمن در هر فصلی از سال عملیات خاصی برای کاشت […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بر اساس تقویم باغبانی شهر اصفهان، مجموعه اقداماتی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان برای فصل زمستان برنامه‌ریزی شده است.

مجید عرفان‌منش اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و مراحل رشد گیاهان شامل درخت، درختچه، گل و چمن در هر فصلی از سال عملیات خاصی برای کاشت و نگهداری آنها انجام می‌شود که رشد بهینه و سلامتی گیاهان را در فصل بعد تضمین می‌کند، در این راستا بر اساس تقویم باغبانی شهر اصفهان، مجموعه اقداماتی در مناطق پانزده‌گانه اصفهان برای فصل زمستان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: آماده‌سازی باغچه‌های گل فصل جهت تعویض گل‌های داوودی و تابستانه با گل بنفشه و هرس فرم پرچین‌ها در سطح معابر و پارک‌ها از جمله این اقدامات برای فصل سرد سال است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: اقداماتی همچون اصلاح باغچه‌ها، تهیه گل مناسب، طراحی باغچه‌ها و برنامه‌ریزی جهت طرح کاشت باغچه‌ها در نوروز ۱۴۰۲ در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: واکاوی درختان آسیب‌دیده، شکسته یا تخریب شده نیز در دستور کار مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

عرفان‌منش گفت: عملیات خاک‌ورزی با روش‌هایی نظیر چال کود و چاهک‌های تهویه‌ای و تغذیه‌ای از دیگر عملیات‌های زمستانه فضای سبز است.

منبع خبر