فاز اول بزرگترین بوستان جنگلی شرق کرمان افتتاح شد

فاز نخست بزرگترین بوستان جنگلی شرق استان کرمان به نام بوستان شهید حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه در شهرستان بم بهره برداری شد. این بوستان در ورودی شهر بم قرار دارد؛ بوستانی که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در مراسم افتتاح آن حاضر شد و مساحت آن را ۴۳ هکتار برشمرد. مهدی رجبی […]

فاز نخست بزرگترین بوستان جنگلی شرق استان کرمان به نام بوستان شهید حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه در شهرستان بم بهره برداری شد.

این بوستان در ورودی شهر بم قرار دارد؛ بوستانی که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در مراسم افتتاح آن حاضر شد و مساحت آن را ۴۳ هکتار برشمرد.

مهدی رجبی زاده در حاشیه مراسم افتتاح این بوستان به خبرنگار ایرنا توضیح داد: این مجموعه در قالب ماده ۳ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع به شهرداری بم احاله (تحویل) شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهارداشت: در آینده نزدیک نیز احاله ۲۶ هکتار دیگر (نهالستان منابع طبیعی)  که در مجاورت این بوستان قرار داد امضا خواهد شد.

بم صاحب بوستان ۶۹ هکتاری می‌شود

وی گفت: شهرستان بم بزودی صاحب یک بوستان جنگلی به مساحت ۶۹ هکتار خواهد شد.

رجبی زاده ادامه داد: در استان کرمان این مساحت برای یک بوستان جنگلی کم نظیر است.

مالکیت بوستان در اختیار منابع طبیعی است

وی با بیان اینکه سند احاله مدیریت این بوستان به شهرداری داده شد اظهارداشت: فرآیند احاله به این شکل است که مالکیت در اختیار اداره منابع طبیعی باشد اما طرح یک بوستان در این قسمت به مرحله بهره برداری برسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان تاکیدکرد: با توجه به موقعیت این بوستان اینکه در ورودی شهر بم قرار دارد نقش ارزنده ای در بحث گردشگری می تواند ایفا کند

وی توضیح داد: امروز با الحاق این مجموعه به شهرداری، دینی که به مردم بم داشتیم ادا خواهد شد و این سرمایه که متعلق به مردم این منطقه بود به آنان تحویل داده شد.

رجبی زاده تصریح کرد: برای راه اندازی این بوستان مردم نیز باید همکاری و آن را به یک مکان گردشگری فرهنگی تبدیل کنند.

شهردار بم نیز درباره بوستان جنگلی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان توسط شورای اسلامی و شهرداری بم برای فاز اول این پروژه در نظر گرفته شده است.

علیرضا ریاضی بیان کرد: فاز اول  شامل تکمیل درختکاری، روشنایی، ایجاد سرویس بهداشتی و نگهبانی این بوستان جنگلی است.

به گفته وی با توجه به اینکه شرق استان کرمان بیش از ۵۴۳ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است فاز اول این مجموعه تحت عنوان شهدای شرق استان کرمان نامگذاری شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع خبر