قاسم‌زاده: اولویت مدیریت شهری اصفهان حرکت به سمت شهرداری فرهنگی است

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اولویت مدیریت شهری اصفهان حرکت به سمت شهرداری فرهنگی است، گفت: امتیاز شهرهای فرهنگی به رخدادها و اماکن فرهنگی آن است. علی قاسم‌زاده _پنجشنبه نوزدهم خردادماه_ در دیدار با رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی، اظهار کرد: اصفهان با توجه به وجود پتانسیل‌های فراوان، همواره از برگزاری رخدادهای فرهنگی […]

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اولویت مدیریت شهری اصفهان حرکت به سمت شهرداری فرهنگی است، گفت: امتیاز شهرهای فرهنگی به رخدادها و اماکن فرهنگی آن است.

علی قاسم‌زاده _پنجشنبه نوزدهم خردادماه_ در دیدار با رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی، اظهار کرد: اصفهان با توجه به وجود پتانسیل‌های فراوان، همواره از برگزاری رخدادهای فرهنگی استقبال کرده است و در این زمینه بین مدیریت فعلی استان و مدیریت شهری، همدلی، همفکری و همراهی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری اصفهان در مسیر تحول قرار دارد و در این راستا اتفاقات خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود، گفت: اولویت مدیریت شهری اصفهان حرکت به سمت شهرداری فرهنگی است و امتیاز شهرهای فرهنگی به رخدادها و اماکن فرهنگی آن است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از شهرهای ابتدایی، شهرهای صنعتی شکل گرفت که شاخص آن تعداد کارخانه‌ها و دودکش‌های آن بوده است، تصریح کرد: زمانی که شهرها از فعالیت صنایع آسیب دیدند، طرفداران محیط زیست علیه شهرهای صنعتی ایستادند و حرکت به سوی شهرهای پاک آغاز شد، در ادامه کارخانه‌ها به خارج از شهرها منتقل شد و طرفداران محیط زیست شهردار شهرها شدند و پس از شهرهای پاک وارد شهرهای فرهنگی شدیم.

وی ادامه داد: امروزه افراد برای انتخاب مقصد گردشگری، ابتدا به این موضوع توجه می‌کنند که در کدام شهر رخدادها و رویدادهای فرهنگی برگزار می‌شود و چند موزه دارد، زیرا این اتفاقات فرهنگی برای گردشگران جذابیت دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه هر چند ذات شهر اصفهان تاریخی و فرهنگی است، اما مدیریت شهری فعلی مصمم است که شهر اصفهان از دوره صنعتی وارد دوره فرهنگی شود، گفت: اصفهان از هر رخداد فرهنگی استقبال می‌کند و زیرساخت‌ها، امکانات لازم و اراده مدیریتی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در سال ۲۰۰۶ پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است و پس از شهر جده این عنوان به اصفهان تعلق پیدا کرد، گفت: مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شهر اصفهان که هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های برگزاری رخدادهای فرهنگی، در کشور بی‌نظیر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فضای شهر اصفهان این ظرفیت را دارد که مناسبت‌های بزرگ شهری در آن برپا شود، گفت: اصفهان جوانان پرشوری دارد که در صورت افزایش ارتباطات، می‌توانند میزبان و برگزار کننده رخدادها باشند.

شورای ششم، جوان‌ترین شورا در ادوار مختلف

مصطفی نباتی نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه ضمن تشکر از شهردار اصفهان برای حمایت از جوانان، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم به لحاظ میانگین سنی، جوان‌ترین شورا در میان ادوار مختلف است.

وی با بیان اینکه از فاصله‌های نسلی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رنج می‌بریم، ادامه داد: با توجه به اینکه مجمع جهانی جوانان کشورهای اسلامی پیرامون بحث جوانان و اسلام فعالیت می‌کند، کاهش این فاصله‌ها مبتنی بر اسلام ناب محمدی می‌تواند مهمترین هدف آن باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی نقش مهمی را در قبال چندصد میلیون جوان مسلمان از جمعیت یک میلیاردی مسلمانان جهان ایفا می‌کند، تصریح کرد: آرزوی جوانان عضویت در این مجمع است، لذا فارغ از اینکه کدام دستگاه دولتی حمایت می‌کند، اصرار بر نهادینه شدن موضوعات در میان جوانان داریم.

فعالیت‌های مدیریت شهری اصفهان نشان‌دهنده توجه به جوانان است

طاها آیهان، رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه حضور در شهر اصفهان با این تاریخ و فرهنگ بسیار لذت بخش است، اظهار کرد: هدف از سفر به ایران و حضور در اصفهان بررسی اقدامات و خدمات متقابلی است که می‌توان در حوزه جوانان انجام داد.

وی با بیان اینکه اصفهان پتانسیل‌های فراوانی در حوزه جوانان دارد، گفت: فعالیت‌های مدیریت شهری اصفهان نشان دهنده توجه و اهمیت دادن آنها به جوانان است، از این رو امیدواریم همانگونه که با دیگر شهرهای جهان اسلام اتفاقات خوبی را در حوزه جوانان رقم زدیم، در اصفهان نیز شاهد اتفاقات خوبی باشیم و اقدامات مشترکی انجام دهیم.

منبع خبر