متن توافق‌نامه‌ها و قراردادهای شهرداری کرمان را منتشر می‌کنیم

شهردار کرمان که هفته‌ی گذشته با انتشار فهرست مبالغ حقوق همکاران خود موجی از مخالفت‌ها را به راه انداخت؛ حالا قصد کرده متن قراردادها و توافق‌نامه‌های شهرداری را نیز منتشر کند. سعید شعرباف‌تبریزی که اولین تجربه‌ی خود به‌عنوان شهردار را سپری می‌کند، پیش از این، وعده داده بود مبالغ دریافتی مشاوران خود را نیز به […]

شهردار کرمان که هفته‌ی گذشته با انتشار فهرست مبالغ حقوق همکاران خود موجی از مخالفت‌ها را به راه انداخت؛ حالا قصد کرده متن قراردادها و توافق‌نامه‌های شهرداری را نیز منتشر کند.

سعید شعرباف‌تبریزی که اولین تجربه‌ی خود به‌عنوان شهردار را سپری می‌کند، پیش از این، وعده داده بود مبالغ دریافتی مشاوران خود را نیز به همراه حقوق کارمندان شهرداری به مردم اعلام کند؛ اما او از این اقدام سرباز زد و تنها حقوق کارکنان را منتشر کرد و اکنون، تصمیم به انتشار قراردادها گرفته است.  قراردادهایی که وی در استوری اینستاگرام شخصی خود، عنوان ترکمانچای را برای برخی از آن به‌کار برده است.

وی در این‌باره می‌نویسد: «شفافیت، شعار نیست. یک نیاز حیاتی جمهوری‌اسلامی است. گام بعدی ما، انتشار متن توافقنامه‌ها و قراردادهایی همچون قرارداد ترکمانچای بتن علی‌بابا و شهرداری کرمان! در سال ۱۳۷۰ است».

به گزارش فردای‌کرمان، وی در توضیح بیش‌تر در این‌باره می‌نویسد: «شفافیت در توافقنامه و قراردادها، یکی از اضلاع گمشده‌ی سامانه‌های شفافیت در کلانشهرهای ایران و از جمله در کرمان است».

شهردار کرمان می‌افزاید: «یکی از رنج‌هایی که این روزها در شهرداری کرمان می‌کشیم، همین تعیین‌تکلیف زخم‌های بازمانده از ادوار گذشته است».

وی سپس توضیح می‌دهد: «باور می‌کنید شهرداری کرمان یک طلبکارِ باقی‌مانده از سی سال پیش دارد که در ماه‌های گذشته، با فرارسیدن ایام حقوق، به سراغ شهرداری می‌آید و میلیاردها تومان پول با حکم قضایی از حساب برمی‌دارد؛ در حالی که هنوز شهرداری نمی‌داند میزان دقیق بدهی‌اش به این فرد چه‌قدر است؟».

شعرباف‌تبریزی در ادامه، نسبت به رویه‌هایی که در این زمینه وجود دارد انتقاداتی را مطرح می‌کند و سپس با اشاره به اینکه شفافیت شعار نیست، وعده می‌دهد که متن قراردادها و توافقنامه‌ها را منتشر خواهد کرد و اضافه می‌کند: «برای مراقبت از بیت‌المال، مسیری جز سخن گفتن صادقانه با مردم نیست». 

منبع خبر