مراسم معارفه رییس جدید سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور وزیر کشور برگزار شد

وزیر کشور گفت: به منظور تقویت برنامه ریزی ها و تصمیم سازی ها و انجام وظایف و تکالیف محوله وزارت کشور در حوزه های عمرانی، فنی و مدیریت شهری و روستایی؛ مقرر شد از این پس معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از یکدیگر مجزا شود. […]

وزیر کشور گفت: به منظور تقویت برنامه ریزی ها و تصمیم سازی ها و انجام وظایف و تکالیف محوله وزارت کشور در حوزه های عمرانی، فنی و مدیریت شهری و روستایی؛ مقرر شد از این پس معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از یکدیگر مجزا شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، احمد وحیدی شامگاه سه شنبه دهم آبان ماه با بیان مطلب فوق در  شورای مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، افزود: از این پس دکتر مهدی جمالی نژاد مسئولیت معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی و دکتر مهدی سلیمی مسئولیت ریاست سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور را برعهده خواهند داشت.
وزیر کشور در ادامه با قدردانی از خدمات و تلاشهای دکتر جمالی نژاد در طول دوران مسئولیت هم زمان معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی و ریاست سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و حسن نیت، پرکاری، اخلاق و برخورد خوش وی به جایگاه با اهمیت معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در زمینه برنامه ریزی و هماهنگی ابعاد مختلف اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی در کشور اشاره و ابراز امیدواری نمود که با توجه به تجربیات ارزشمند آقای دکتر جمالی نژاد شاهد انسجام و استحکام اقدامات آین حوزه و ورود به چشم اندازهای جدید کار و خدمت و تلاش باشیم.
دکتر وحیدی در ادامه با تاکید بر جایگاه مهم تصمیمات و اقدامات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در کسب رضایت عموم هموطنان در شهرها و روستاها و جلب اعتماد و تقویت سرمایه اجتماعی تاکید نمود: باید با توجه ویژه به موضوعات آمایش سرزمین، اقتصاد شهری و روستایی،  هویت ایرانی_اسلامی، رفع اصولی مشکل حاشیه نشینی، ورود موثر در بحث نهضت ملی مسکن و کم آبی، … زمینه های لازم برای حضور موثر مدیریت شهری و روستایی در این موارد را فراهم نماییم.
وی در ادامه دکتر مهدی سلیمی رئیس جدید سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور را نیرویی جوان، خوش فکر و پرانرژی و دارای تجربیات خوب کاری یاد کرد و بر تقویت اقدامات و اتخاذ تمهیدات لازم برای به خدمت گرفتن دانش، فناوری، ظرفیتها و توانمندی های داخلی برای ارتقای خدمات ایمنی و آتش نشانی، ساخت و سازهای ایمن و مقاوم و پایدار، مدیریت مطلوب پسماندها شهری و روستایی و کاهش آلودگی هوا تاکید نمود.
وزیر کشور با اشاره به اقدامات یکسال اخیر این وزارتخانه در حوزه های تامین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی شهری و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شهرداریها و دهیاریها و ایجاد قرارگاه توسعه روستایی؛ بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و رفع خلاهای قانونی برای انجام کارهای تحولی تاکید نمود.
دکتر وحیدی همچنین بر اتخاذ تدابیری برای شناسایی کمبودها در سطح شهرها بویژه در موضوعات اجتماعی و فرهنگی و برنامه ریزی برای رفع آنها تاکید نمود و گفت: مدیریت شهری باید زمینه ایجاد محیطی بانشاط را برای اقشار مختلف مردم، بویژه جوانان، فراهم نماید.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به تلاش و برنامه ریزی برای داشتن محلات با هویت و بااصالت در شهرها که نگاه خاصی به مقوله فرهنگ دارند، تاکید نمود و گفت: سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نباید صرفا سازمانی در محورهای خدماتی و پشتیبان باشد بلکه باید با نگاه و گفتمان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مسائل و مشکلات عرصه های مدیریت شهری و روستایی نگاه کند.

منبع خبر