مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین آغاز شد

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین در اولین جلسه بررسی امکان سنجی اجرای طرح ترافیک شهر قزوین افزود: مطالعات طرح ترافیک قزوین با هدف کاهش بار ترافیک در مرکز شهر، کاهش آلودگی هوا، تشویق شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: […]

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین در اولین جلسه بررسی امکان سنجی اجرای طرح ترافیک شهر قزوین افزود: مطالعات طرح ترافیک قزوین با هدف کاهش بار ترافیک در مرکز شهر، کاهش آلودگی هوا، تشویق شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: محدوده طرح ترافیک، لزوم و عدم لزوم اجرای طرح، تعرفه گذاری اثرات مثبت و منفی برای ساکنین، شاغلین، پیش بینی تسهیلات حمل و نقلی خطوط تندروی اتوبوسرانی، پارکینگ طبقانی، پیاده راه ها و سایر موضوعات حمل و نقلی از جمله موضوعاتی است که در این طرح مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد.

این مسئول افزود: اجرای طرح ترافیک با محدود کردن تردد خودروها در مرکز شهر، به کاهش ترافیک و بهبود جریان ترافیک کمک می‌کند همچنین به کاهش انتشار آلایندگی های ناشی از ترافیک و بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین در خاتمه بیان کرد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی و هزینه‌های ورود به محدوده طرح، شهروندان را به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تشویق می کند.