معاون خدمات شهری شهرداری اهواز: طرح هر شهروند یک درخت اجرایی می شود

شمس، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز با تاکید بر افزایش نقش شهروندان در توسعه فضای سبز پایدار از اجرای طرح هر شهروند یک درخت خبر داد.به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” : به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز؛ شب گذشته علی شمس، معاون محیط زیست و خدمات شهری […]

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز: طرح هر شهروند یک درخت اجرایی می شود
شمس، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز با تاکید بر افزایش نقش شهروندان در توسعه فضای سبز پایدار از اجرای طرح هر شهروند یک درخت خبر داد.به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” : به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز؛ شب گذشته علی شمس، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز که میهمان برنامه گفتمان در شبکه استانی خوزستان بود، گفت: استاندارد سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۲۳ متر مربع است که در اهواز با احتساب کمربند سبز این سرانه در حال حاضر به میزان ۱۸.۵ متر مربع می‌باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص توزیع نامتوازن فضای سبز در محلات و مناطق اهواز، به طرح احداث ۷۱ پارک محله ای در سایر محلات اشاره و ادامه داد: جهت نیل به احداث یک پارک محله‌ای لازم است آب به صورت پایدار لوله کشی گردد و با دستور شهردار این مهم توسط سایر مناطق هشتگانه در حال پیگیری و اجرا می‌باشد.

این مقام مسئول در ادامه به طرح باز زنده‌سازی کارون اشاره و اظهار داشت: نوار جاده ساحلی دو طرف رودخانه کارون بالغ بر ۳۵۰ هکتار می‌باشد که معاونت شهرسازی و معماری طراحی فضای سبز ۱۳۰ هکتار را تاکنون انجام داده و در حال طی فرایندهای قانونی جهت اجرای این طرح می‌باشد.

وی در این خصوص به کلنگ زنی ماه گذشته به مساحت ۱۵ هکتار اشاره و ادامه داد: این طرح در مجاورت برخی محلات کم برخوردار آغاز شده که امید است تا پایان سال بخشی از آن تکمیل و جهت استفاده در اختیار سایر شهروندان قرار گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز مشارکت هرچه بیشتر مطالبه‌گران محیط زیستی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: با هدف کاشت بالای یک میلیون اصله درخت تحت عنوان طرح یک درخت برای هر شهروند به دنبال توسعه پایدار فضای سبز در اهواز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با موضوع ضرورت توجه و حفظ فضای سبز موجود در منازل، پس از ارائه مجوز ساخت و ساز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته معاونت شهرسازی موظف شده است در پروانه‌های صادره ساخت و ساز عنوان نماید ۲۰ درصد مساحت به فضای سبز اختصاص یابد که به عنوان مثال در محله کیانشهر این مورد قانونی به صورت الزامی رعایت می‌گردد.

شمس در پایان تاکید کرد: شهرداری اهواز به تازگی اقدام به کاشت وسیع درخت‌های کنار به صورت کنارستان در منطقه ۴ نموده و به موازات آن به کاشت دیگر درخت‌های سازگار با محیط و اقلیم اهواز همچون نخل، انجیر معابد و برهان گلی روی آورده است.