معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران: ارائه خدمات بیشتر به شهروندان در گرو تعامل مجموعه شهری است

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت: هرچه مشارکت و عرضه توانمندی‌ و پیشرفت دانش و تخصص در برگزاری نمایشگاه بیشتر شود، می‌توان در تعامل بهتر با همکارانم در مدیریت شهری افق‌های بهتری را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرد. علیرضا جاوید در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران، خدمات شهری، شهر هوشمند، […]

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت: هرچه مشارکت و عرضه توانمندی‌ و پیشرفت دانش و تخصص در برگزاری نمایشگاه بیشتر شود، می‌توان در تعامل بهتر با همکارانم در مدیریت شهری افق‌های بهتری را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرد.

علیرضا جاوید در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران، خدمات شهری، شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: نمایشگاه شهر آفتاب در سال جاری توانسته نسبت به سنوات قبل با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ‌تر نمایشگاه‌های متعددی را برگزار و روند مدیریت و برگزاری را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: با این وجود ظرفیت این نمایشگاه بسیار بالاتر از چیزی است که تاکنون متبلور شده و به همین جهت نیازمند تعامل بهتر دولت در صدور مجوز بیشتر برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب است.

جاوید اضافه کرد: در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران، خدمات شهری، شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته توانمندی‌های عمرانی، خدمات شهری و حوزه‌های مختلف شهری توسط بخش خصوصی و همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران عرضه شده است. این نمایشگاه مدون و خوبی بود و تاریخچه شرکت واحد اتوبوسرانی و اتوبوس‌ها، تاکسیرانی و تاکسی‌ها، امکانات و ماشین‌آلاتی که در حوزه شهری قابل استفاده است، شرکت‌های خودروسازی توانمندی‌های خود را در عرصه حمل و نقل عمومی ‌و شرکت‌های بخش خصوصی توان خود را در تعامل با مدیریت شهری عرضه کردند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: همکارانم در معاونت‌های شهرداری از جمله معاونت حمل و نقل ترافیک و همچنین در مناطق ۲۲گانه و معاونت هماهنگی امور مناطق توانمندی‌ها و پیشرفت‌های خود را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شد و از مدیریت این نمایشگاه قدردانی می‌کنم، گفت: امیدوارم در سنوات بعد با کیفیت و کمیت بیشتر این نمایشگاه برگزار شود.

جاوید در پاسخ به این پرسش که برای تاثیرگذاری بیشتر نمایشگاه چه اقدامی‌ باید صورت گیرد، توضیح داد: تعداد فعالان عرصه شهری در کشور بسیار بیش از میزانی است که در این نمایشگاه می‌بینیم. طبیعتاً هرچه مشارکت و عرضه توانمندی‌ و پیشرفت دانش و تخصص آنها در برگزاری نمایشگاه بیشتر شود، می‌توانند در تعامل بهتر با همکارانم در مدیریت شهری افق‌های بهتری را برای شهروندان تهرانی ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد در سنوات بعد هم در موضوع کمی‌ و کیفی نیازمند ارتقاء هستیم با اینکه این نمایشگاه در نوع خودش، مطلوب بود اما انتظار بر این است که ارتقاء کیفی و کمی‌صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این امکان وجود دارد که این نمایشگاه دو بار در سال برگزار شود، گفت: اینکه تعداد نمایشگاه یا زمان برگزاری چگونه باشد به برگزارکنندگان و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب برمی‌گردد؛ البته برگزاری حداقل یک سال را توصیه می‌کنم.

جاوید در واکنش به این پرسش که آیا امکان طرح و بررسی مشکلات شهری تهران در این نمایشگاه وجود دارد، تاکید کرد: بله؛ در حوزه خدمت به شهروندان از وقتی که مردم از منزل خارج و به محل کار می‌رسند و تا زمانی که به خانه می‌روند، خدمات شهری پایش می‌شود و از این جهت در معرض قضاوت هستیم.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران افزود: به عبارت دیگر عملکرد همکارانم در مدیریت شهری تهران به صورت شبانه‌روز توسط شهروندان بررسی و قضاوت می‌شود و به همین دلیل کار سختی داریم. یکی از دستگاه‌هایی هستیم که شهروندان دائما با ما در مواجهه هستند. ممکن است وزارتخانه‌ای در طول سال یک یا دو بار با مردم در ارتباط باشد، ولی شهرداری به صورت مداوم مورد قضاوت و تعامل شهروندان است؛ به همین دلیل هر کدام از ابزارهایی که در این نمایشگاه و نمایشگاه مشابه ارائه می‌شود و می‌تواند توسط همکارانم به خدمت گرفته شود و میزان کمی‌ و کیفی خدمات به شهروندان را ارتقا می‌دهد، برای ما ارزشمند است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، جاوید تاکید کرد: آرزوی توفیق و برگزاری نمایشگاه مطلوب‌تر و پربازدید در آینده را دارم و امیدوارم تعامل مجموعه شهرداری با وزارت صمت بهتر شده و بخش بیشتری از نمایشگاه‌هایی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود به سمت نمایشگاه شهر آفتاب سوق پیدا کند.

منبع خبر