نصب ۲۰۰ پایه چراغ دکوراتیو در معابر شهری کاشان

شهردار کاشان گفت: پروژه‌های ارتقای روشنایی و نورپردازی معابر سطح شهر به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردار آغاز شده است. در این عملیات، ضمن نصب پایه‌های دکوراتیو به جای پایه‌های تلسکوپی، چراغ‌های موجود با چراغ‌های پرنورتر تعویض می‌شود. حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بدون تردید ایران اسلامی امروز با عبور از تمام مشکل‌ها، تنگناها و […]

شهردار کاشان گفت: پروژه‌های ارتقای روشنایی و نورپردازی معابر سطح شهر به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردار آغاز شده است. در این عملیات، ضمن نصب پایه‌های دکوراتیو به جای پایه‌های تلسکوپی، چراغ‌های موجود با چراغ‌های پرنورتر تعویض می‌شود.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بدون تردید ایران اسلامی امروز با عبور از تمام مشکل‌ها، تنگناها و فشارهای دشمنان در جایگاه کشوری مقتدر و پیشرو، نه تنها به الگوی بسیاری از جوامع اسلامی بلکه به الگوی کشورهای مستقل دنیا تبدیل شده است.

وی افزود: اگر چه نمی‌توان منکر برخی موانع، مشکلات و سوءمدیریت‌ها شد اما الگوی نظام اسلامی تنها مدل زنده‌ای است که توانسته قدرت سرمایه‌داری غرب را به چالش بکشد.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: در شکل‌گیری ایران مقتدر، نقش شهرها، شهروندان و مدیریت شهری نقشی کلیدی و تعیین‌کننده است و نمی‌توانیم میزان اثرگذاری آن‌ها در مناسبات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی را نادیده بگیریم.

بخشنده‌امنیه تصریح کرد: آنچه امروزه موجب پیشرفت شهرها می‌شود، دو بال مدیریت شهری و شهروندان است. این شهروندان هستند که با ایفای نقش و انجام مسئولیت شهروندی، در مسیر اعتلای جامعه گام برمی‌دارند و وظیفه مدیریت شهری ارائه صحیح خدمات و فراهم‌سازی بستر برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های شهروندان است.

نصب یادمان سرداران شهید در بلوار امام رضا (ع)

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های من در آغاز فعالیت کاری در شهرداری کاشان، برخوردار نبودن این شهر به خصوص ورودی‌ها از نمادهای متناسب با ظرفیت‌های این شهر، به ویژه در حوزه ایثار و شهادت بود.

شهردار کاشان اضافه کرد: بر این مبنا، طراحی، ساخت و اجرای یادمان سرداران شهید دارالمومنین در دستور کار قرار گرفت و این یادمان با ابعاد ۱.۵ *۳.۵ به تعداد ۳۰ عدد و با صرف اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد ریال اجرا شد.

بخشنده‌امنیه با بیان اینکه در طرح این یادمان از محراب و پیشانی‌بند دوران دفاع مقدس و ترکیب آن با شمسه به عنوان یکی از نقوش سنتی معماری کاشان استفاده شده است، افزود: یادمان سرداران شهید دارالمومنین کاشان تا پایان سال جاری در بلوار امام رضا (ع) نصب می‌شود.

وی ارتقای وضعیت روشنایی معابر شهری را یکی از اقدامات مهم شهرداری عنوان و تصریح کرد: پروژه‌های ارتقای روشنایی و نورپردازی معابر سطح شهر به ویژه در نقاط کم‌برخوردار آغاز شده است. در این عملیات، ضمن نصب پایه‌های دکوراتیو به جای پایه‌های تلسکوپی، چراغ‌های موجود با چراغ‌های پرنورتر تعویض می‌شود.

شهردار کاشان ادامه داد: حدود ۲۰۰ پایه چراغ به همراه چراغ‌های جدید با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در بلوارهای کارگر، بعثت، امیرکبیر و ساحلی نصب شده است.

توسعه گردشگری و کاهش ترافیک با احداث «دهکده سلامت»

بخشنده‌امنیه تصریح کرد: یکی از دلایل شکل‌گیری ترافیک در هسته مرکزی شهر، تمرکز مراکز درمانی و مطب پزشکان در این نقطه است که موجب افزایش اجتناب‌ناپذیر عبور و مرور شهروندان می‌شود. با انتقال این مراکز و مکان‌ها در قالب دهکده سلامت به مجموعه‌ای خارج از محدوده مرکزی شهر، علاوه بر کاهش قابل توجه ترافیک در این نقطه می‌توان کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان را از طریق احداث مجموعه‌هایی مجهزتر و به‌روزتر ارتقا بخشید.

وی با بیان اینکه این اقدام می‌تواند زمینه شکل‌گیری گردشگری سلامت در کاشان بزرگ را مهیا کند، گفت: این دهکده چند منظوره رفاهی، تفریحی، گردشگری و درمانی باید با در نظر داشتن دورنمای ظرفیت استانی و جمعیت متناسب با این ظرفیت ساخته شود.

شهردار کاشان افزود: مقدمات اجرای این طرح در قالب تعیین مشاور به منظور انجام مطالعات مرحله صفر به صورت EPC مهیا شده است.

منبع خبر