پروژه‌های افتتاح‌شده شهرداری قم تأثیر مثبت زیستی به دنبال دارد/لزوم کاهش دفن پسماندها

شهرداران آنلاین/سید رضا موسوی مشکینی در حاشیه افتتاح چهار پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: در بحث پسماندها باید به سمت کاهش دفن حرکت کرده و بتوانیم پسماندها را نیز از نظر میزان تولید کاهش دهیم. وی […]

شهرداران آنلاین/سید رضا موسوی مشکینی در حاشیه افتتاح چهار پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار داشت: در بحث پسماندها باید به سمت کاهش دفن حرکت کرده و بتوانیم پسماندها را نیز از نظر میزان تولید کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه باید از روش‌های تفکیک پسماندها در مبدأ و افزایش ایستگاه‌های تفکیک در مبدأ بیشتر استفاده شود، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مؤثر بوده و باید به این سمت حرکت کنیم و پسماندهایی که جمع‌آوری می‌شود را بتوان به‌صورت مکانیزه پردازش و تفکیک اصولی انجام شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم ابراز کرد: همچنین باید بخش‌هایی که قابلیت استفاده در تهیه کودکمپوست دارد به کمپوست تبدیل و به‌عنوان یک کود آلی در فضای سبز مورداستفاده قرار گیرد.
وی با قدردانی از اقدامات شهرداری قم در راستای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی اذعان کرد: پروژه‌هایی که شاهد افتتاح آن بودیم خوشبختانه در راستای عملکرد زیست‌محیطی است که از نمونه آن می‌توان به نصب و بهره‌برداری از دستگاه امحا پسماند و زباله‌های پزشکی با ظرفیت ۱۰ تن در روز اشاره کرد.
موسوی مشکینی خاطرنشان کرد: این راه‌اندازی به ما این نوید را می‌دهد که موضوع پسماندهای مطب‌های و بخش‌های خصوصی نیز به‌طور اصولی بی‌خطر شود و دفن آن‌ها با خطرات و صدمات کمتری همراه باشد.
وی همچنین به راه‌اندازی اپلیکیشن “زیپاک” اشاره و با بیان اینکه این سامانه نرم‌افزاری نیز در راستای مدیریت هوشمند شهری است که اگر شهروندان از آن اقبال داشته و مورداستفاده قرار گیرد، یک قدم به سمت تحقق شهر هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات در راستای مدیریت پسماند نزدیک‌تر می‌شویم، یادآور شد: امیدوارم با استقبال همشهریان و عملکرد مطلوب این سامانه شاهد بهبود وضعیت مدیریت پسماندهای شهری باشیم.