پنج طرح بازآفرینی شهری بجنورد در دست اجرا است

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری بجنورد گفت: پنج طرح بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در مرکز خراسان شمالی در دست اجرا و پیگیری است. هادی حقانی اظهار داشت: ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی در محله جوادیه به وسعت ۶۵۰ مترمربع با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست اجرا […]

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری بجنورد گفت: پنج طرح بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در مرکز خراسان شمالی در دست اجرا و پیگیری است.

هادی حقانی اظهار داشت: ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی در محله جوادیه به وسعت ۶۵۰ مترمربع با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: حدود سه میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای این پروژه مصوب شد و با تکمیل آن ساکنان محله امام هادی(ع) بجنورد از این پروژه بهره مند می شوند.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری بجنورد افزود: خانه محله صادقیه از جمله دیگر طرح هایی است که با حدود سه میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است و شهرداری زمین مورد نیاز را در محله مطهری تامین کرده است و ساخت این طرح ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: ساخت این طرح به عنوان نخستین خانه محله در استان در شهر بجنورد سال ۹۷ آغاز شد و به علت کمبود اعتبار و مسایل فنی متوقف شد که اکنون فعال است.

حقانی اضافه کرد: سرای محله باقرخان ۲ هم به عنوان دومین سرای محله مرکز استان در حوالی بوستان گلچین با اعتبار سه میلیارد تومان و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: سرای محله، مجتمعی فرهنگی-آموزشی است که مکانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی به شمار می رود.

حقانی گفت: ایجاد، توسعه و اصلاح معابر درون شهری از دیگر پروژه هایی است که در محلات هدف بازآفرینی شهری در دست پیگیری است و امسال روکش آسفالت معابر فرعی کوچه شهید نجفی اجرا شد و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: سالن ورزشی بانوان صادقیه با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم از دیگر پروژه ها است که در این زمینه زمین مورد نیاز در انتهای محله صادقیه به وسیله شهرداری تامین شده است و راه شهرسازی اعتبار مورد نیاز را به صورت نقد تامین خواهد کرد.

نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری بجنورد افزود: یکی از مهمترین مشکلات در اجرای پروژه های مختلف در محلات هدف بازآفرینی شهری، کمبود اعتبار است، در سال ۱۴۰۰ برای اجرای پنج پروژه ۱۰ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که به طور کامل جذب شد.

وی اظهار داشت: تکمیل پروژه های در دست اجرا در محلات هدف بازآفرینی شهری مرکز استان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حاشیه نشینی ۳۰ درصد جمعیت بجنورد 

براساس این گزارش شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند. در این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

منبع خبر