پویش پیشواز بهار در فریدونشهر آغاز به کار کرد

شهرداری فریدونشهر در راستای اقدامات مربوط به استقبال از بهار، پویش پیشواز بهار را آغاز کرد.

به گزارش بلدیه آنلاین، در جریان اجرای پویش پیشواز بهار در حوزه فضای سبز اقداماتی مانند هرس درخت و درختچه، پرچین، رز و پیچ‌ها، کندوکوب و کوددهی فضای سبز، اصلاح جوی و تشتک، جمع‌آوری خاک‌های مازاد، اجرای عملیات چالکود، واکاری کسری گونه‌های گیاهی، کادربندی باغچه‌ها و آماده‌سازی بسترهای گل‌کاری انجام می‌شود.

رفع سد معبر، جمع‌آوری بازیافت‌کنندگان غیرمجاز، جمع‌آوری خاک‌های مازاد، بقایا و ضایعات گیاهی و همکاری برای اعزام ماشین‌آلات مورد نیاز از اقدامات حوزه خدمات شهری است.

رفع نواقص و ترمیم ابنیه تقاطع‌ها، کف‌سازی‌ها و تعویض جداول فرسوده، لکه گیری آسفالت از دیگر اقدامات حوزه عمرانی در جریان اجرای پویش پیشواز بهار است.

در حوزه پارک‌ها و فضای سبز نیز تهیه و تحویل گونه‌های گیاهی مورد نیاز این عملیات، اعزام اکیپ‌های کارشناسی و کارگری توسط واحد فضای سبز شهری برای آموزش و انجام عملیات هرس درختان از دیگر اقدامات در اجرای این پویش است.

همچنین برگزاری کارناوال شادی و مراسم ملی و مذهبی ،آذین‌بندی و زیباسازی معابر شهری از اقدامات فرهنگی پویش پیشواز بهار به شمار می‌رود.

برنامه‌های بخش مردمی و شهروندی این پویش پاکسازی پارک‌های محله‌ای و محوطه کوهستانی پارک سرآب،  همراهی در پاکسازی محله‌ها و مشارکت در کشت نهال و گل‌های فصل همچنین حفظ و نگهداری از آن‌ها است.