چرا رود پارک مشهد آب ندارد؟

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد علت تخلیه آب استخر رود پارک را کامل نبودن تاسیسات آن عنوان کرد. امروز در فضای مجازی تصویری از خشک شدن استخر رود پارک‌ مشهد منتشر شد که گلایه برخی از شهروندان را در پی داشت. علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد، در […]

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد علت تخلیه آب استخر رود پارک را کامل نبودن تاسیسات آن عنوان کرد.

امروز در فضای مجازی تصویری از خشک شدن استخر رود پارک‌ مشهد منتشر شد که گلایه برخی از شهروندان را در پی داشت.

علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد، در این‌باره اظهار کرد: تاسیسات آب‌ آبنمای رود پارک هنوز کامل نیست و این موضوع منجر به تولید جلبک‌ و بوی نامطبوع در محل و نارضایتی‌ ساکنان اطراف این پارک شده بود. به همین جهت آب داخل آبنما تخلیه شد تا هم جلبک‌ها جمع‌آوری و هم تاسیسات کامل شود.

وی افزود: در واقع تخلیه آب به دلیل لای‌روبی نبوده بلکه فقط جهت جمع‌آوری لجن‌ها و کامل شدن تاسیسات بوده است. آبگیری مجدد هنگامی که تاسیسات بازچرخانی کامل نشده، دوباره تولید جلبک کرده و بوی نامطبوع ایجاد خواهد کرد. پر کردن آب آبنمای رود پارک بعد از کامل شدن تاسیسات آن اتفاق خواهد افتاد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد در خصوص چرایی کامل نشدن تاسیسات ادامه داد: به دلیل عجله در افتتاح پروژه تاسیسات کامل نشده است. همچنین آب‌های حاصل از بارندگی داخل این آبنما جمع شده بود.

نجفی در پاسخ به این سوال که تاسیسات آبنما چه زمانی کامل می‌شود، گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم چون این موضوع مربوط به معاونت عمران و حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری مشهد می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال دیگری مبنی بر اینکه پروژه‌ رود پارک چند فاز دارد و این پروژه چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: این موضوع نیز مربوط به حوزه معاونت عمران و حمل‌و نقل و ترافیک می‌شود و در جریان آن نیستم.

منبع خبر