اتمام حفاری تونل خط سه در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهراری مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص، افزود: در بازدیدی که رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرمشهد مقدس از خط دو، سه و چهار قطار شهری داشتند از نزدیک در جریان روند احداث این خطوط قرار گرفتند. وی بابیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهراری مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص، افزود: در بازدیدی که رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرمشهد مقدس از خط دو، سه و چهار قطار شهری داشتند از نزدیک در جریان روند احداث این خطوط قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از خط سه گزارشی از وضعیت احداث این خط ارائه شد، اظهار کرد: خط سه قطار شهری به طول ۲۸٫۵ کیلومتر حدفاصل الهیه تا شهرک ابوذر در حال اجرا است که تاکنون ۱۷ کیلومتر تونل خط سه به‌صورت مکانیزه توسط دستگاه حفار اجراشده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما بهره‌برداری از فاز یک خط سه قطار شهری حدفاصل میدان شهدا، حرم مطهر تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) است که رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز بر این نکته تاکید دارند که این بخش مهم طی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کاظمی ادامه داد: احداث و بهره‌برداری از فاز یک خط سه قطار شهری به مبلغی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شورای شهر بر حمایت همه‌جانبه در تامین منابع مالی موردنیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت،وام و سایر منابع تاکید دارند و از آن حمایت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از مواردی که در این بازدید مورد توجه رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت اتمام حفاری تونل خط سه قطار شهری بود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ کیلومتر از تونل خط سه حفاری‌شده است، گفت: حفاری در جبهه شرقی که اکنون به‌صورت مکانیزه در حال انجام است تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید، لذا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده تا ابتدای سال ۱۴۰۱ دستگاه حفار به امامت منتقل‌شده و ادامه حفاری تونل خط سه در جبهه غربی به‌صورت مکانیزه انجام شود.