افزایش ۴۵ درصدی بودجه نجف‌آباد در سال آینده

شهردار نجف‌آباد با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ با حدود ۴۵ درصد افزایش تقدیم شورای اسلامی شهر شده است.

به گزارش بلدیه آنلاین، عبدالرسول امامی امروز دوشنبه یکم اسفند، در نشست خبری با بیان اینکه شهرستان نجف‌آباد از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران سهم بزرگی داشته است، اظهار داشت: به گونه‌ای که این شهرستان ۲۵۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری که توفیق پیدا کردم خدمت مردم نجف‌آباد باشم، انسجام بین دستگاه‌های مختلف بی‌نظیر بوده و اگر اقدامی در شهر صورت می‌گیرد به برکت این انسجام است.

شهردار نجف‌آباد با اشاره به هفته فرهنگی حماسه ایثار و شهادت شهرستان نجف‌آباد، تصریح کرد: در سال جاری این هفته فرهنگی به دهه فرهنگی تبدیل شده است و طی ۱۰ روز برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های خوبی توسط ارگان‌ها و مجموعه‌های مختلف به صورت مشترک در دهه فرهنگی حماسه ایثار و شهادت نجف‌آباد برگزار می‌شود که یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

امامی گفت: در طول این دهه بخش‌های مختلف شهر به مناسبت هفته نجف‌آباد برنامه‌هایی تدارک دیدند، یکی از برنامه‌هایی که امسال اضافه شده، افتتاح پروژه‌های عمرانی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: در دهه فرهنگی نجف‌آباد مدیریت شهری ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، یکی از برنامه‌های این دهه برگزاری اجلاسیه استان نماز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خواهد بود.

شهردار نجف‌آباد گفت: همچنین مدیریت شهری برای ایام عید نوروز برنامه‌های متنوعی برای مردم نجف‌آباد درنظر گرفته است.

وی با اشاره به مدیریت شهری نجف‌آباد در زمان حاضر، اظهار داشت: شهریورماه ۱۴۰۰ که به عنوان شهردار این شهرستان انتخاب شدم، همراهی مسئولان به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر از جمله محورهای اصلی بود که این موفقیت‌ها کنونی را به همراه داشته است.

امامی افزود: زمانی که سال ۱۴۰۰ به عنوان شهردار نجف‌آباد منصوب شدم، بودجه‌ای بالغ‌بر ۳۸۰ میلیارد تومان برای این شهر تعریف شده بود که بخش عمده آن هزینه‌های جاری شهر بود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری در دوره قبل فعالیت‌های خوبی انجام داده بود، اما با توجه به اینکه شهر نجف‌آباد یک کلان شهرستان است و جای کار بسیاری داشت، با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و همت همکاران، بودجه این شهر در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد افزایش یافت و به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید تا بتوانیم اقدامات و فعالیت‌هایی در این راستا پیش ببریم.

شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از بودجه سال ۱۴۰۰ صرف هزینه‌ها و فعالیت‌های جاری و ۳۰ درصد صرف هزینه‌های عمرانی می‌شد،، گفت: از این رو با افزایش بودجه‌ای که سال ۱۴۰۱ صورت گرفت هزینه‌ها برعکس شد و توانستیم حدود ۷۰ درصد از هزینه‌ها را بابت فعالیت‌های عمرانی و حدود ۳۰ درصد را برای فعالیت‌های جاری هزینه کنیم که این مهم حرکت و تحولی عظیم در اموربود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ با حدود ۴۵ درصد افزایش تقدیم شورای اسلامی شهر نجف‌آباد شده است.

امامی افزود: شورای اسلامی شهر نجف‌آباد زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد، منشوری را تدوین کردند که این منشور به سند بالادستی مدیریت شهری تبدیل شد و به عنوان یک سند بالادستی مدیریت شهری، عنوان‌ها و محورهای مختلفی داشت و یکی از درخواست‌ها و محورهای منشور این بود که اولویت نخست مدیریت شهری، اتمام پروژه‌های نیمه تمام باشد از این رو بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تعدادی از پروژه‌ها به اتمام رسید.

وی گفت: بعضی از پروژه‌ها با یک سری از مشکلات فنی مواجه شده بود که مردم نجف‌آباد شاهد توقف بعضی از آن‌ها بودند و نیاز بود تغییراتی در این پروژه‌ها لحاظ شود، اما مشکل فنی پروژه‌ها مرتفع و آغاز به کار کردند.

شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه شهر موجود زنده است، اظهار داشت: در حالی که پروژه‌های نیمه‌تمام را باید تمام می‌کردیم باید به یک سری درخواست‌هایی که مردم داشتند، می‌پرداختیم.

وی گفت: یکی از موارد و محورهای مهمی که در سال جاری داشتیم، نهضت زیرسازی و آسفالت بود که در عین حال که به پروژه‌های نیمه تمام پرداختیم بحث زیرسازی و آسفالت را به صورت ویژه آغاز کردیم.

امامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری در پروژه‌های فرهنگی تحولی ایجاد شد به گونه‌ای که رخدادهای ملی، مذهبی و زیرساخت‌های فرهنگی را شاهد بودیم و در اقصی نقاط شهر به صورت عادلانه مباحث فرهنگی انجام شده است.