برگزاری برنامه های ویژه هفته عفاف و حجاب

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مجتبی منتظری در خصوص برنامه های هفته عفاف و حجاب در مشهد، اظهار کرد: ۲۱ تیرماه مصادف با سالروز واقعه گوهرشاد است این اتفاق یادآور زحمات و حماسه هایی بوده که رقم خورده است. وی ادامه داد: هفته عفاف و حجاب فرصتی است که می تواند […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مجتبی منتظری در خصوص برنامه های هفته عفاف و حجاب در مشهد، اظهار کرد: ۲۱ تیرماه مصادف با سالروز واقعه گوهرشاد است این اتفاق یادآور زحمات و حماسه هایی بوده که رقم خورده است.

وی ادامه داد: هفته عفاف و حجاب فرصتی است که می تواند در راستای ترویج فرهنگ آن و استحکام بنیان خانواده توسط دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: اجرای برنامه های ترویجی و تبلیغی به صورت هماهنگ، هوشمندانه و هنرمندانه با بهره گیری از توانمندی ها و بکارگیری رسانه های نوین در فضاهای مجازی و محیط های اجتماعی از اهم فعالیت های مهم ما در این ایام خواهد بود.

منتظری تصریح کرد: سازمان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با مشارکت فرهنسگراهای سطح شهر و شورای اجتماعی محلات اقداماتی را برای این ایام در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: از این رو سومین جشنواره طراحی لباس ایرانی اسلامی تحت عنوان ردای گوهرشاد از برنامه های مهم ما در این مدت بوده است. در این جشنواره به سراغ استعدادهای محلی شهر مشهد رفته تا لباس های ایرانی و اسلامی که قابلیت حضور در اجتماع دارند را در جامعه گسترش بدهیم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، عنوان کرد: این جشنواره از روز ۲۱ تیرماه الی ۲۳ صبح ها از ساعت ۹ لغایت ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود. این نمایشگاه در مجموعه چهارسوق کوهسنگی سالن ترمه چی دایر خواهد شد.

منتظری اضافه کرد: همچنین در کنار آن نمایشگاه گوهربانو را نیز برگزار خواهیم کرد. موضوع اصلی این نمایشگاه مسائل پیرامون عفاف و حجاب است و بانوان هنرمندی که می توانند در زمینه های مختلف هنر فعالیت داشته در این نمایشگاه حضور دارند. در این نمایشگاه به موضوعاتی از قبیل عدم محدودیت حجاب در جامعه و ایجاد امنیت بانوان در سطح جامعه پرداخته می شود. این نمایشگاه نیز در میدان جانباز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تقدیر از الگوهای عفاف و حجاب از دیگر برنامه های مهم بوده که ۱۰ نفر از افراد الگو در این زمینه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با مشارکت دستگاه های مختلف احصا کرده و در یک مراسمی با حضور امام جمعه مشهد مورد تقدیر قرار می گیرند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: همچنین پاتوق های سرودی با موضوع واقعه گوهرشاد و عفاف و حجاب نیز برگزار خواهیم کرد و در کنار آن بحث اکران سازه قاب های مزین شده به علمای تاثیرگذار واقعه گوهرشاد در سطح شهر نیز از دیگر برنامه های مهم خواهد بود.

منتظری افزود: نشست دبیران کمیته های عفاف و حجاب شهرداری مشهد از دیگر برنامه های ما بوده که به همت شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری ۱۹ ایستگاه عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه های ما بوده است، تاکید کرد: در این ایام و همزمان با سالگرد میلاد ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) که روز ازدواج نامگذاری شده، مقرر شده است خدمات مشاوره ای ویژه خانواده در هشت فرهنگسرا به مدت ۴ روز با مشارکت سازمان ورزش و جوانان ارائه شود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: از دیگر عناوین مهم برگزاری مراسمات مختلف در هفته عفاف و حجاب می توان قانون مداری و حقوق شهروندی هویت اسلامی، اصالت ایرانی، تحکیم خانواده، جامعه سعادتمند، نیاز همگانی (مطالبه عمومی)، ندای فطری (ضرورت جهانی)، نماد پاسداری از خون شهیدان و شکوه بندگی (کرامت انسانی) اشاره کرد.

منتظری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسمات مهم در هفته عفاف و حجاب، بیان کرد: برنامه های ما از جنس رویداد محور است و هیچگونه تجمعی در آن صورت نمی گیرد؛ اما با همه این موارد با تمامی پروتکل های بهداشتی برنامه های خود را برگزار خواهیم کرد تا شهروندان با خطری مواجه نشوند.