تاکید شهردار آبادان بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری های خوزستان: تاکید شهردار آبادان بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل کاوه پور : پدافند غیرعامل راهبردی برای تسهیل مدیریت بحران است شهردار آبادان بر لزوم توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل و فعالیت‌های کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تاکید کرد. به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری خوزستان به نقل […]

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری های خوزستان:

تاکید شهردار آبادان بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل

کاوه پور : پدافند غیرعامل راهبردی برای تسهیل مدیریت بحران است

شهردار آبادان بر لزوم توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل و فعالیت‌های کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تاکید کرد.

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری خوزستان به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه پور در نشست ستاد پدافند غیر عامل که با حضور مدیران و معاونین شهرداری آبادان برگزار شد ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل بر لزوم توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل و فعالیت‌های کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تاکید کرد و گفت: اقدامات موثر این کمیته در جهت افزایش ایمنی شهر واجد اهمیت است.

وی افزود: پدافندغیرعامل راهبردی برای تسهیل مدیریت بحران است و کاهنده خسارات، آسیب‌ها و حذف آن‌ها در زمان بحران‌هاست، در گذشته پروژه‌هایی اجرایی شده که به موضوع پدافند غیرعامل آن توجه نشده است ولی پروژه‌های ما در حال حاضر پیوست پدافند غیرعامل دارند.

شهردار آبادان گفت: یکی‌ از اثرگذارترین بخش‌ها که باید روی مدیریت شهری حاکم باشد، رویکرد پدافند غیرعامل است، پدافند غیرعامل یک موضوع مزاحم در مدیریت شهری نیست، الزامات قانونی پدافند غیرعامل وجود دارد و این باید برای مدیران درونی باشد که یک سازه‌ای درحال ساخت در زمان بحران بتواند کمک کند.

کاوه پور با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگی مهم است و در واقع کارهای فرهنگی ریشه در پدافند غیرعامل دارند، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه ریزی و آمادگی برای حفظ ایمنی کامل، باید با رعایت پدافند غیر عامل در اقدامات اجرایی خود، همیشه راه حلی برای استمرار خدمت رسانی به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری همیشه در کانون اتفاقات در خط مقدم حوادث قرار دارند افزود: شهرداری یک نهاد خدمتگزار است که با تک تک مردم ارتباط دارد و از شما مدیران شهری می خواهم با همکاری یکدیگر در راستای موفقیت مجموعه گام برداریم.

شهردار آبادان در ادامه ضرورت بهره گیری از شاخص های پدافند غیرعامل در اجرای پروژه های شهرداری، خرید اموال و المان ها در راستای کاهش خسارت وارده به بیت المال را الزامی خواند.

کاوه پور گفت: ایمن سازی مراکز حیاتی و حساس، توسعه نیروی انسانی متخصص، افزایش و تقویت مولفه های مقاومت در مقابل تهدیدات، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تاثیر پدافند غیر عامل در کاهش آسیب پذیری و به حداقل رساندن تاثیر تهدیدات نظامی دشمن بر زیرساخت های حیاتی و حساس از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

وی بیان کرد: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت ها، تأسیسات و تجهیزات شهری، استمرار خدمات ضروری و مدیریت مردم، تأمین نیازهای شهروندان و پایدارسازی مدیریت عالی از جمله کارکردهای پدافند غیر عامل است.

شهردار آبادان با بیان اینکه این شاخص باید فراتر از تکالیف رایج اداری، به باور عمومی ساخت‌ و‌‌ساز شهری تبدیل شود، افزود: رسیدن به این باور از مسیر فرهنگ ‌سازی‌ و آگاهی بخشی می گذرد.

وی یادآوری کرد: بخش قابل توجهی از مباحث آموزشی شهرداری آبادان از طریق فرصت‌ های مختلف رسانه‌ ای، معطوف فرهنگ سازی در حوزه ساخت و‌ساز می ‌شود.

کاوه پور گفت: باید به شهر دیدگاهی همانند پروژه ها داشته باشیم، در مسائل خدماتی نیز باید پدافند غیر عامل را در نظر بگیریم، هر آن باید آمادگی تقابل با بحران های مختلف مانند سیل و سایر اتفاقات را داشته باشیم.

شهردار آبادان با اشاره به مرزی بودن این شهر گفت: مرزی بودن آبادان اهمیت پدافند غیر عامل را دو چندان کرده است، در پروژه ساحل سازی اروند رود که نیاز مبرم شهر و شهروندان است دژ مرزی در حال برداشتن است و باید بستر را برای امنیت نیز در نظر گرفت.

شهردار آبادان در پایان افزود: برای کنترل سیلاب های احتمالی هنگام جز و مد و بخصوص در بهمنشیر، هنگامی که این رودخانه پر آب است باید آمادگی لازم را داشته باشیم.