تبادل تجربیات مدیران حمل‌ونقل شهرداری های اصفهان و سن‌پترزبورگ

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در جلسه وبیناری مدیران حمل‌ونقل شهرداری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ روسیه تبادل تجربیات ترافیکی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و مباحث ترافیکی این دو شهر خواهرخوانده انجام شد. حسین حق‌شناس در جلسه وبیناری با مدیران حمل‌ونقل شهرداری سن‌پترزبورگ روسیه ضمن تبریک بیستمین سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و سن‌پترزبورگ با بیان ویژگی‌های […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در جلسه وبیناری مدیران حمل‌ونقل شهرداری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ روسیه تبادل تجربیات ترافیکی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و مباحث ترافیکی این دو شهر خواهرخوانده انجام شد.

حسین حق‌شناس در جلسه وبیناری با مدیران حمل‌ونقل شهرداری سن‌پترزبورگ روسیه ضمن تبریک بیستمین سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و سن‌پترزبورگ با بیان ویژگی‌های اقلیمی، جغرافیایی و تاریخی شهر اصفهان اظهار کرد: جمعیت شهر اصفهان ۲.۱ میلیون نفر است که با احتساب شهرستان‌های حومه به سه میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: تعداد سفرهای روزانه در شهر اصفهان ۳.۴ میلیون است و بیشترین وسیله‌ای که شهروندان اصفهانی برای جابه‌جایی از آن استفاده می‌کنند، موتور سیکلت و خودرو است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه سهم حمل‌ونقل همگانی و استفاده از دوچرخه در شهر اصفهان پایین است، تصریح کرد: سرانه مالکیت خودور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۳۱۴ خودرو است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه حمل‌ونقل اصفهان به اتوبوس و تاکسی وابسته است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۹ اولین اتوبوس بی‌آرتی و از سال ۱۳۹۴ اولین خط مترو در اصفهان راه‌اندازی شد؛ برنامه این است که در آینده سه خط مترو و ۱۲ خط بی‌آرتی فعال شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار خط بی‌آرتی در شهر اصفهان فعال است که روزانه ۱۳۵ هزار مسافر جابه‌جا می‌کند، ادامه داد: درمجموع ۱۰۳ خط اتوبوس کل شهر و حومه را پوشش می‌دهد که روزانه ۴۲۰ هزار مسافر دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه هزینه بلیت اتوبوس فقط ۲۵ درصد کل هزینه‌های اتوبوسرانی را پوشش می‌دهد، گفت: مشکل اصلی خدمات اتوبوسرانی، کمبود ناوگان و ازدحام ترافیک به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک خیابان‌ها است که موجب تأخیر زیاد و نارضایتی مردم شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در دوران بیماری کرونا افت زیادی در کیفیت حمل‌ونقل همگانی به وجود آمد که تا کنون به قبل از آن بازنگشته است، اما تلاش می‌کنیم با ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک سهم بیشتری از سفرهای شهری با دوچرخه انجام شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های موجود در حوزه حمل‌ونقل شهر اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌ها انجام سفرهای روزانه شهری به شکلی کارآمد است، کاهش اثرات منفی حمل‌ونقل که آلودگی هوا و صوت است، همچنین افزایش میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه از دیگر خواسته‌های مدیریت حمل‌ونقل شهر است.

حق‌شناس ادامه داد: بهبود یکپارچگی میان روش‌های مختلف حمل‌ونقل شهری، اجرای محدوده طرح ترافیک، ارتقای ایمنی و پاسخگویی به نیاز گردشگران از جمله سایر دغدغه‌های ما در شهر اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه وبیناری مدیران حمل‌ونقل شهرداری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ روسیه تبادل تجربیات ترافیکی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و مباحث ترافیکی این دو شهر خواهرخوانده انجام شد.

منبع: http://imna.ir/x8n8S