جشن گرامیداشت روز پرستار در بندرعباس برگزار شد

جشن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) و بزرگداشت روز پرستار باحضور دکتر غلامعلی جاودان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر رییسی از وزارت بهداشت، احمد مرادی؛ نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر احسان کامرانی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، معاونین درمان، دانشجویی و فرهنگی، آموزشی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری […]

جشن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) و بزرگداشت روز پرستار باحضور دکتر غلامعلی جاودان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر رییسی از وزارت بهداشت، احمد مرادی؛ نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر احسان کامرانی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، معاونین درمان، دانشجویی و فرهنگی، آموزشی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه، روسای بیمارستان‌ها و پرستاران در سالن فارابی مجتمع آموزش، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس برگزار شد.

هدیه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به پرستاران

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر حمید رییسی، معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نیز ضمن تبریک مناسب‌های این روز گفت: می‌دانیم چه زحمات و سختی‌هایی دارید و عاشقانه با دل و جان در خدمت بیماران هستید.

وی با بیان اینکه ما در صندوق رفاه دانشجویان نیز هدیه‌ای برای پرستاران در نظر گرفته‌ایم، افزود: ما در مجتمع خزرآباد ساری که زیر نظر صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت است، ۵ ویلا را در اختیار پرستاران بندرعباس، به تشخیص مسئولین دانشگاه، قرار می‌دهیم که بتوانند ۴روز و ۳شب از تمامی امکانات موجود در این مجتمع استفاده کنند.

اعلام آمادگی برای اختصاص زمین جهت ساخت مسکن پرستاران

دکتر احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری و روز پرستار، گفت: باید یادی کنیم از شهدای کادر درمان که فداکارانه مخصوصا در زمان کرونا مجاهدت کردند. در شرایط سخت کرونا پرستاران و جامعه پزشکی چقدر فداکاری و ایثار می‌کردند. دست تک‌تک شما را باید بوسید.

وی افزود: همچنین باید یادی کنیم از کادر درمان فلسطین که در بیمارستان‌های فلسطین و غزه فداکاری می‌کنند.

دکتر کامرانی اضافه کرد: در بیمارستان شفا غزه، اسرائیل فشار آورد که کادر درمان بیمارستان را تخلیه کنند. اما آنان ایستادند. در همه‌ی جای دنیا، فرقی نمی‌کند، تمام کادر درمان برای کمک به مردم همین‌طور فداکاری می‌کنند.

وی اظهار کرد: در غزه ۱۵ بیمارستان تاکنون از خدمت خارج شده است. و بیش از ۱۱هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که نیمی از آنان کودکان هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: بیمارستان، مدرسه، مسجد و کلیسا پناهگاه است. اما این رژیم کودک‌کش و خونخوار ادعا می‌کرد که تونل‌هایی در زیر بیمارستان شفا قرار دارد اما هیچ مدرکی برای آن نتوانست ارائه کند.

معاون استاندار هرمزگان گفت: اتفاقی که در اینجا افتاد این بود که دیگر بازسازی و ترمیم برای رژیم اتفاق نخواهد افتاد و رژیم صهیونیستی دیگر آن جایگاه قبل را نخواهد داشت. وی با بیان اینکه هولوکاست امروز در غزه و فلسطین اتفاق می‌افتد، افزود: در ۱۲۰ کشور دنیا راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت.

دکتر کامرانی اضافه کرد: امیدواریم که به‌زودی پیروزی غزه را جشن بگیریم.

وی در پایان گفت: در حوزه تامین مسکن پرستاران آمادگی داریم که هم برای پزشکان استان و هم پرستاران زمینی را اختصاص دهیم که مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

کسی که یک درد را دوا کند مثل آن است که ۹هزار سال بندگی خدا را کرده است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس تقوی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم گفت: کلام نازنین پیشوای عالم، پیامبر رحمت این است که کسی که تلاش بکند برای اینکه گرهی را بگشاید، غمی را کم کند، دردی را دوا کند، لبخندی بر لبی بنشاند، امیدی در دلی ایجاد کند، مثل آن است که ۹هزار سال بندگی خدا کرده است. مثل آن‌که آن ۹هزار سال دائما روزهایش روزه است و شب‌هایش به بندگی درحال قیام.

لازم به ذکر است که در ابتدای این مراسم، مصاحبه یک پرستار از صداوسیمای خلیج فارس به صورت زنده پخش شد.در پایان مراسم نیز از پرستاران نمونه استان تقدیر و تشکر به عمل آمد.