دو سوم مسافرکش های شهر خرم آباد ماشین شخصی هستند/ ۷۵ درصد ناوگان تاکسیرانی فرسوده است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و ترافیک شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه دو سوم از مسافربری های سطح شهر شخصی هستند، گفت : شرکتی را معرفی کردیم که قرار است از هفته آینده ساماندهی مسافربرهای شخصی را انجام دهد. مهدی صفربیرانوند در هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۵ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر […]

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و ترافیک شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه دو سوم از مسافربری های سطح شهر شخصی هستند، گفت : شرکتی را معرفی کردیم که قرار است از هفته آینده ساماندهی مسافربرهای شخصی را انجام دهد.
مهدی صفربیرانوند در هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۵ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر خرم آباد فرسوده است، عنوان کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی هزینه بالایی نیاز دارد که در توان شهرداری نیست.
وی افزود: در طول سال تنها ۵۰ دستگاه تاکسی از ۲ هزار و ۳۴۰ دستگاه از ناوگان تاکسیرانی شهر نوسازی شده که این کار هم توسط خود مالک انجام شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و ترافیک شهرداری خرم آباد گفت: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیاز به کمک بلاعوض و وام قرض الحسنه داریم.
صفربیرانوند در خصوص ناوگان اتوبوسرانی نیز توضیح داد: پیش پرداخت خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری پرداخت شده و قرار است ظرف دو ماه آینده به شهرداری واگذار شود، همچنین موافقت خرید ۵۰ دستگاه مینی بوس درون شهری نیز انجام شده است.
وی در خصوص وضعیت ترمینال جنوب و کوهدشت نیز گفت: ترمینال کوهدشت و جنوب متعلق به بخش خصوصی است، ما پیشنهادی را برای ساماندهی دو ترمینال مطرح کردیم مبنی بر اینکه بخشی از ترمینال حافظی به ترمینال جنوب و کوهدشت اختصاص داده شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و ترافیک شهرداری خرم آباد در ادامه در خصوص جمع آوری خودروهای شخصی در سطح شهر از جمله میدان بسیج نیز توضیح داد: ساماندهی و جمع آوری مسافربرهای شخصی نیازمند پلیس راهور است، متاسفانه نیروی انتظامی بحث جمع آوری مسافربرهای شخصی را به موضوع بیکاری ربط می دهد.
صفربیرانوند با اشاره به اینکه دو سوم از مسافربری های سطح شهر شخصی هستند، عنوان کرد: شرکتی را معرفی کردیم که قرار است از هفته آینده ساماندهی مسافربرهای شخصی را انجام دهد.
وی گفت: پیش بینی ما این است که با ساماندهی مسافربرهای شخصی شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تردد مسافربرهای شخصی در سطح شهر باشیم.
صفربیرانوند ادامه داد: چند ماه پیش پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد را به شورای ترافیک ارائه کردیم که رد شد، این در حالی است که تنها راه جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی اجرای طرح زوج و فرد است.

منبع خبر