رئیس شورای شهر کاشان: «همیار شهردار» حرکت در مسیر صحیح شهروندمداری است

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تقدیر از ایده شهردار کاشان برای راه‌‎اندازی سامانه همیار شهردار، اظهار کرد: چنین اقداماتی می‌تواند منجر به نقش آفرینی سازنده و مؤثر شهروندان در امور شهری شود.  علیرضا عرب‎بیگی با بیان این که «همیار شهردار» حرکت در مسیر صحیح شهروندمداری است، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان […]

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تقدیر از ایده شهردار کاشان برای راه‌‎اندازی سامانه همیار شهردار، اظهار کرد: چنین اقداماتی می‌تواند منجر به نقش آفرینی سازنده و مؤثر شهروندان در امور شهری شود.

 علیرضا عرب‎بیگی با بیان این که «همیار شهردار» حرکت در مسیر صحیح شهروندمداری است، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان و منتخبان شهروندان دارالمومنین از هر حرکتی که منجر به مشارکت بیش از پیش شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری و همچنین تقویت مشارکت آنان شود به طور جدی حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تصریح کرد: سازوکار همیار شهردار می‌تواند علاوه بر این مشارکت، نیازهای واقعی شهروندان را منعکس کرده و مدیران را متوجه مطالبات اساسی مردم می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان نیز با اشاره به اجرای طرح همیار شهردار اظهار کرد: این اقدام نه تنها یک اتفاق جدید در عرصه مدیریت شهری به شمار می‌رود بلکه می‌تواند نقطه عطفی برای مشارکت و نقش آفرینی شهروندان در مقیاس تصمیم‌گیری‌های اجرایی شهرستان محسوب شود.

جواد حاجی قدیری بیان کرد: استفاده از نظر شهروندان در اجرای پروژه‌ها، علاوه بر تنظیم حرکت مدیریت شهری می‌تواند نیازهای واقعی شهروندان را برای مسئولان شهرستان و منطقه آشکار کند.

وی، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهرستان در کنار شورای اسلامی شهر از این ایده جذاب حمایت می‌کند و بر این باور است که این طرح، می‌تواند سرآغاز اتفاقات جدید مبتنی بر رضایت‎مندی مردم و آگاهی بیشتر مسئولان در عرصه اجرایی باشد.

معاون مدیر کل و رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به اجرای طرح همیار شهردار بیان کرد: این طرح، علاوه بر ارتقای خدمت‎رسانی، می‌تواند در زمینه تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بسیار مثمر ثمر باشد.

مجتبی آراسته خاطرنشان کرد: در صورت اجرای صحیح این طرح، ما دیگر شاهد محلات کم برخوردار نخواهیم بود و حرکت منسجمی در زمینه محرومیت زدایی شکل پدید می‌آید.

 وی با اشاره به سلایق و دغدغه‌های متنوع شهروندان از مدیریت شهری گفت: این طرح می‌تواند وحدت رویه اجرایی را در زمینه پاسخ به مطالبات مختلف شهروندان ایجاد کند و قادر است به عنوان طرحی نو، الگویی برای سایر شهرها محسوب شود.

آراسته شهردار کاشان را فردی متخصص و دغدغه مند نسبت به حوزه معماری و شهرسازی دانست و افزود: اقداماتی که در زمینه راه و شهرسازی و ارائه بسته‌های تشویقی، نهضت بزرگ آسفالت و همچنین مشارکت در بهسازی ورودی‌های کاشان در این مدت صورت گرفته قابل تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به نگاه ویژه شهردار کاشان نسبت به حفظ و احیای آثار تاریخی علاوه بر انجام پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: اهمیت شهردار و مجموعه شهرداری نسبت به رعایت ضوابط و قوانین به ویژه طرح تفصیلی نیز مشهود و شایسته است.

معاون مدیر کل و رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان اقدامات شهرداری در زمینه ستاد بازآفرینی، توانمندسازی بافت‌های نارکار آمد، مشارکت در نهضت ملی مسکن و خدمت رسانی به مسکن مهر، بازار روز را نیز یادآور شد.