مانور لحظه صفر خروج قطار خط یک متروی اصفهان از ریل اجرا شد

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مانور دورمیزی لحظه صفر خروج قطار خط یک مترو از ریل به همراه آتش‌سوزی گفت: ارزیابی کلی مدیر کل بحران استانداری اصفهان در این مورد، خوب و آمادگی تمام عوامل فنی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این مانور توسط وی تأیید شد. احمدرضا کیانی […]

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مانور دورمیزی لحظه صفر خروج قطار خط یک مترو از ریل به همراه آتش‌سوزی گفت: ارزیابی کلی مدیر کل بحران استانداری اصفهان در این مورد، خوب و آمادگی تمام عوامل فنی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این مانور توسط وی تأیید شد.

احمدرضا کیانی اظهار کرد: مانور دورمیزی لحظه صفر خروج قطار خط یک مترو از ریل به‌همراه آتش‌سوزی با حضور مدیر کل بحران استانداری اصفهان، عوامل فنی و اجرایی، مدیرعامل شرکت مترو، همچنین دستگاه‌های امدادرسان شامل سازمان آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس و دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل شرکت‌های گاز، برق و آبفا برگزار شد.

وی افزود: این سناریو برای عوامل بدین‌گونه که قطار خط یک مترو از ریل خارج و حریق ایجاد شده است و باید در این شرایط تمام مسافران از این محل خارج شوند، تعریف شد.

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این مانور مسیر خروج اضطراری و نحوه امدادرسانی عوامل به آسیب‌دیدگان بررسی شد.

وی ادامه داد: در این مانور ابتدا مرکز فرماندهی شرکت مترو این موضوع را به ایستگاه‌های آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اورژانس اعلام کرد، سپس دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در مواجهه با این بحران اقدامات لازم را انجام دادند.

کیانی با اشاره به اینکه این مانور ساعت ۱۷ به پایان رسید، خاطرنشان کرد: در واقع در این جلسه به موضوع مانور به‌صورت شفاهی و مباحثه‌ای پرداخته شد و ارزیابی کلی مدیرکل بحران استانداری اصفهان در این مورد، خوب و آمادگی تمام عوامل فنی و دستگاه‌های خدمات‌رسان توسط وی تأیید و اعلام شد، همچنین مقرر شد تا یک ماه آینده نسبت به برگزاری رزمایشی با همین عنوان به صورت عملیاتی توسط شرکت مترو، دستگاه‌های خدمات‌رسان و عوامل امدادی برگزار شود.

منبع: http://imna.ir/x7WCD