نوروزی: پروژه ای دیگر برای بهبود اقتصاد شهری

شهردار اصفهان گفت: این دوره مدیریت شهری با همه مظلومیت توانست خدمات خوبی ارائه کند و اگر می خواهیم این شهر گام به گام آباد شود باید گام های بزرگتری برداشته شود.

نوروزی: پروژه ای دیگر برای بهبود اقتصاد شهری

شهردار اصفهان گفت: این دوره مدیریت شهری با همه مظلومیت توانست خدمات خوبی ارائه کند و اگر می خواهیم این شهر گام به گام آباد شود باید گام های بزرگتری برداشته شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در مراسم افتتاح بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان در نیم رخ شرقی و آغاز عملیات اجرایی سالن باغچه، گل های آپارتمانی و سالن ماهیان زینتی از سوی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در برنامه های “عید تا عید” با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: در این روز حادثه بزرگ تاریخ تشیع رقم خورد و مردی بدون پیوند با جاهلیت و پرورش یافته در منزل پسر عموی خود یعنی پیامبر اسلام، به عنوان علمدار مکتب اسلام معرفی شد.

وی با اشاره به بهره برداری از بازار گل و گیاه گفت: با این اقدام شاهد رونق عرضه خدمات به مردم هستیم، هریک از این خدمات می تواند با حضور جمعیت زیادی از مردم و مقامات افتتاح شود چنانچکه قبلا با چه هزینه هایی و با حضور چه افرادی، پروژه هایی مشابه این طرح ها به بهره برداری می رسید.

شهردار اصفهان افزود: اما در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی و اینکه مقامات استانی و ملی امکان حضور در همه برنامه های شهرداری از صبح تا شب را ندارند، افتتاح پروژه ها با حضور حداقلی افراد برگزار می شود.

*برگزاری بیش از ۱۴ مراسم افتتاحیه از سوی سازمان میادین

وی با بیان اینکه پیش از افتتاح بازار بین المللی گل و گیاه شخصا بارها از این طرح بازدید داشته ام، گفت: این طرح تاثیر مهمی در اقتصاد شهر دارد، از طرفی نیم رخ شرق روز به روز تکمیل شده و فقط شاهد افتتاح نمایشگاه بین المللی و سالن اجلاس نیستیم، بلکه این بخش از شهر دگرگون و زیرساخت ها آماده شده است.

نوروزی بیان کرد: رینگ چهارم شهر رو به تکمیل است و پل ها یکی یکی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان میادین شهرداری اصفهان تاکنون بیش از ۱۴ بار مراسم افتتاح پروژه داشته است، گفت: این در حالی است که در هر افتتاحیه یک کلنگ هم به زمین زده شده است و شاهد آغاز یک پروژه دیگر هم بوده ایم و این به معنای انقلاب عمرانی هدفمند و با کیفیت است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بودجه ۸۰ میلیارد تومانی سازمان میادین به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و امسال از تولیدات عمرانی این سازمان برای توسعه اقتصادی شهر عرضه تولید یک هزار میلیارد تومانی رقم می خورد.

*تحقق وعده های روز معارفه 

وی افزود: آنچه در روز اول و معارفه خود به مردم گفتم، یکی یکی در حال تحقق است. 

نوروزی با بیان این شعر که “جوانمرد چون وعده کند، وفا نماید” تاکید کرد: تمام اقدامات صورت گرفته یک حرکت کارشناسی براساس برنامه بود و این روند در شهر باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه میدان پینارت در حالی فردا افتتاح می شود که آرزوی ۳۰ ساله مردم بود، اظهار کرد: این کار با اراده، تصمیم جدی و همت عالی عملیاتی شد. همچنین چند روز دیگر سالن اجلاس سران که هزار میلیارد تومان در این شرایط سخت اقتصادی برای آن هزینه شده است، افتتاح خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه چشم انداز برنامه ۱۴۰۵ این شهر را به درجات عالی تر خواهد رساند، بیان کرد: نمی توان گفت شهر در زمینه بهزیستی قدم بردارد و امید در شهر زنده بماند و گره های کور باز شود اما مسیرهای ترافیکی باز نشود و آلودگی هوا کاهش نیابد.

وی افزود: با بهره برداری از تصفیه خانه پساب ۳۵ درصد از فضای سبز اصفهان با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق پساب آبیاری می شود و با اضافه شدن دو تصفیه خانه دیگر تا پایان سال، ۴۸۰ لیتر بر ثانیه به ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

*زاینده رود بزرگترین دغدغه ام است

نوروزی گفت: این دوره مدیریت شهری با همه مظلومیت توانست خدمات خوبی ارائه کند و اگر می خواهیم این شهر گام به گام آباد شود باید گام های بزرگتری برداشته شود.

وی رودخانه زاینده رود را بزرگترین دغدغه خود به عنوان یک شهروند عنوان و اظهار کرد: این مسئله باید مورد توجه همگان قرار گیرد چراکه این کار تنها به دست استاندار و مردم حل شدنی نیست و یک قدرت حاکمیتی و اراده ملی می خواهد تا با وحدت مسیر رفع مشکل طی شود چراکه اگر این مشکل حل نشود، اصفهان در معرض خطر جدی فرونشست قرار دارد.

شهردار اصفهان افزود: حفظ اصفهان خواسته بشری برای همه طول تاریخ است و باید این شهر زنده بماند.

وی در پایان از همراهی همه مدیران، پیمانکاران، مردم و کارکنان شهرداری برای اجرای طرح ها و برنامه تشکر و قدردانی کرد.

*بازار بین المللی ارغوان محل عرضه بدون واسطه گل و گیاه است

در ادامه مراسم، محمد مجیری با اشاره به اینکه پنج هزار هکتار سطح زیرکشت گل و گیاه کشور از جمله گل سرشاخه، آپارتمانی و زینتی برای عرضه نیاز به مکان های مجهز دارد، اظهار کرد: اگر عرضه به خوبی صورت نگیرد تولیدات نیز با مشکل روبرو می شوند و با توجه به اینکه در استان اصفهان فضایی برای عرضه گل و گیاه نبود، بازار گل و گیاه همدانیان و بازار سپاهان تنها مراکزی است که اقدام به این کار کردند.

وی افزود: برای عرضه گل بدون واسطه چنین مکان هایی نیاز است و سالن سرشاخه که امروز در این بازار افتتاح شد، می تواند گل هایی که در سردخانه های اطراف نگهداری می شود را در فضایی شش هزار و ۵۰۰ متری عرضه کند.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری افزود: یکی دیگر از سالن هایی که امروز بهره برداری شد، سالن نهاده های کشاورزی از جمله کود، سم و ابزار گل است.

وی به آغاز عملیات عمرانی سالن باغ و باغچه و گل های آپارتمانی در فضای ۱۰ هزار مترمربعی اشاره و اظهار کرد: پیمانکار این بخش از بازار ارغوان آماده است تا هرچه زودتر عملیات ساختمانی آغاز شود.

مجیری با اشاره به کلنگ زنی سالن ماهیان زینتی که با صرف اعتبار ۷۱ میلیارد تومان ساخته می شود، گفت: همه این مراکز با هدف ترویج فرهنگ گل و گیاه و برای نشاط بیشتر شهروندان ساخته شده و می شود.

وی افزود: امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی ساخت تصفیه خانه فاضلاب آپارتمان های مجاور بازار ارغوان با اعتبار هشت و نیم میلیارد تومان باشیم که طی قرارداد با سازمان آبفا، ۴ لیتر بر ثانیه پساب در اختیار بازار به مدت ۳۰ سال قرار می گیرد.

گفتنی است، بازار بین ‌المللی گل و گیاه ارغوان شامل سالن سرشاخه به مساحت شش هزار و ۴۰۰ مترمربع است که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان احداث شده است.

سالن نهاده ‌های کشاورزی به وسعت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و محوطه‌ سازی و سیستم روشنایی و تاسیسات پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث و به بهره‌ برداری رسید.

همچنین، کلنگ احداث سالن باغ و باغچه و گل ‌های آپارتمانی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع به زمین زده شد که برای احداث آن ۳۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ضمن اینکه کلنگ احداث سالن ماهیان زینتی که برای احداث آن ۷۲ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، بر زمین زده شد.

کد محتوا ۳۶۵۷۹

برچسب ها