نکوداشت ملی عالم دینی خراسان شمالی در زادگاهش برگزار می شود

نکوداشت ملی عالم دینی خراسان، شیخ محمدتقی بجنوردی در صد و دهمین سالگرد وفات او در زادگاهش شهر بجنورد توسط شورای شهر و شهرداری بجنورد برگزار می شود. جمشید عین بیگی، رییس شورای شهر بجنورد  اظهار کرد: این نکوداشت ملی، در روز ۲۷ آذر ماه جاری با حضور دکتر تقوی، نواده شیخ محمدتقی بجنوردی همچنین با حضور دکتر جلالی، محقق […]

نکوداشت ملی عالم دینی خراسان، شیخ محمدتقی بجنوردی در صد و دهمین سالگرد وفات او در زادگاهش شهر بجنورد توسط شورای شهر و شهرداری بجنورد برگزار می شود.
جمشید عین بیگی، رییس شورای شهر بجنورد  اظهار کرد: این نکوداشت ملی، در روز ۲۷ آذر ماه جاری با حضور دکتر تقوی، نواده شیخ محمدتقی بجنوردی همچنین با حضور دکتر جلالی، محقق در زمینه زندگینامه و احوالات این شیخ خراسان در مرکز خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
عین بیگی گفت: مراسم نکوداشت ملی در محل سالن گلشن همچنین نمایشگاه فرهنگی برای نمایش اسناد تاریخی پیرامون زندگینامه و فعالیت های شیخ محمدتقی بجنوردی در محل سالن همایش های پتروشیمی خراسان برگزار می شوند.
وی بیان کرد: در زمینه شخصیت و فعالیت های شیخ محمدتقی بجنورد ۲۰ مقاله از استان های خراسان های شمالی و رضوی همچنین استان بوشهر به دبیرخانه ارائه شدند که در روز نکوداشت این عالم دینی خراسان سه مقاله برگزیده، ارائه و از ۱۰ مقاله برتر نیز تقدیر خواهند شد.
رییس شورای شهر بجنورد یادآور شد: مقاله های ارائه شده درباره شیخ محمدتقی بجنورد از سوی محققان در زمینه های زندگینامه، فعالیت های سیاسی-اجتماعی و دینی ایشان همچنین فقه و اصول نگارش شده اند.
وی افزود: مقالات منتخب در قالب کتاب چاپ خواهند شد.
عین بیگی در ادامه با اشاره به اینکه در روز نکوداشت علاوه بر اینکه مستندی تهیه شده از زندگینامه شیخ محمد تقی بجنوردی به نمایش گذاشته خواهد شد همچنین گفت: در روز نکوداشت ۱۴۷ سند به امانت گرفته شده درباره احوالات و فعالیت های شیخ محمدتقی بجنوردی که از محل مرکز اسناد تاریخی آستان قدس رضوی تحویل گرفته شده اند به نمایش گذاشته خواهند شد.
وی اعلام کرد: در مراسم نکوداشت عالم خراسانی، دانشجویان، اساتید دانشگاهی، طلاب، اصناف، مدیران اجرایی، روسای شورای شهرها و شهرداران، علاقمندان فرهنگی و عموم مردم دعوت می شوند.
این مسئول تصریح کرد: انجام تحقیق، تهیه مقالات و برگزاری نکوداشت درباره شیخ محمدتقی بجنوردی در صد و دهمین سالگرد وفات وی با هدف معرفی این عالم دینی و فعالیت های اجتماعی، سیاسی و دینی اش برای زمانه خود به عموم مردم بوده است که تا به کنون این عالم دینی به عنوان یک فرهیخته موثر در منطقه خراسان در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه برای عصر حاضر ناشناخته باقی مانده بود.
رییس شورای شهر بجنورد یادآور شد: تحقیق درباره زندگینامه این عالم خراسانی که زادگاهش شهر بجنورد بوده است مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.
عین بیگی خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام شده درباره زندگینامه و فعالیت های این عالم دینی در عرصه بین المللی بیشتر است که دفتر پژوهشگاه خراسان مستقر در لندن نیز درباره این عالم دینی خراسان پژوهش ها انجام داده است.

منبع خبر