گذر آقانورالله نجفی پرترددترین محور گردشگری اصفهان می‌شود

  شهردار اصفهان با بیان اینکه گذر آقانورالله نجفی روزهای آینده به یکی از پرترددترین محورهای گردشگری شهر اصفهان تبدیل می‌شود، گفت: با تدبیر و همگرایی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، التهاب و تهدیدی که در این گذر وجود داشت را به فرصت بی‌بدیلی شهری در زمینه گردشگری تبدیل کرده ایم. […]

 

شهردار اصفهان با بیان اینکه گذر آقانورالله نجفی روزهای آینده به یکی از پرترددترین محورهای گردشگری شهر اصفهان تبدیل می‌شود، گفت: با تدبیر و همگرایی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، التهاب و تهدیدی که در این گذر وجود داشت را به فرصت بی‌بدیلی شهری در زمینه گردشگری تبدیل کرده ایم.


علی قاسم‌زاده افزود: اتفاقات سال گذشته این واقعیت را به ما گوشزد کرد که نسل نوجوان و جوان را باید نسبت به هویت تاریخی خود آگاه و به آینده امیدوار کنیم، زیرا اگر میراث گذشته و امید آینده را از یک جوان و انسان بگیریم، دست به هر کاری در هر لحظه خواهد زد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف، روان‌شناسان نیز به اشتباه، بیش از حد بر «لذت در لحظه» برای جوانان تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: همه باید کمک کنیم نگاه جوانان و نوجوانان به هویت گذشته بازگردد تا با الهام از گذشته آینده خود را بسازند، لذا در دورانی تاکید بیش از اندازه به عرصه لذت‌گرایی در لحظه، مانع توجه به هویت تاریخی و آینده شد.
قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر، امروز مسیر ویژه‌ای برای فعالیت‌های تاریخی در شهرداری تعریف کرده که مسئولیت محوری این عرصه بر عهده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید تدابیری اندیشه شود تا هر سرمایه‌گذار و احیاگر بافت تاریخی که وارد این عرصه شد، منتظر نماند و به‌سرعت در سیکل اداری قرار گیرد.
وی افزود: باید بدون مشکل و در اسرع وقت به مشکلات سرمایه‌گذاران و احیاگران بافت تاریخی در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی و از تمام ظرفیت‌های قانونی به نفع سرمایه‌گذاران و احیاگران بافت تاریخی استفاده شود.
شهردار اصفهان تاکید کرد: انتظار داریم سرمایه‌گذاران مطابق تجارب خود در این عرصه به ما کمک کنند؛ در این راستا اگر قانونی هم وجود نداشته است، می‌توان اقدامی را در حد اختیارات شورای اسلامی شهر و مصوبات آن به نفع سرمایه‌گذاران و احیاگران انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: با تدبیر و همگرایی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری التهاب و تهدیدی که در گذر آقانورالله نجفی وجود داشت را به فرصت بی‌بدیل شهری در زمینه گردشگری تبدیل کرده‌ایم و در آینده نزدیک ظرفیتی در این محور ایجاد می‌شود که به آن می‌بالیم.
قاسم‌زاده گفت: در این گذر بر اساس اقدامات انجام شده ویترینی از هویت تاریخی فعال خواهد شد که برای تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری جذاب بسیار کارساز است، بر این اساس گذر آقانورالله نجفی در روزهای آینده بدون شک از پرترددترین محورهای گردشگری شهر اصفهان خواهد شد.
شهردار اصفهان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، محورهای گردشگری شهری را توسط شهرداری احیا می‌کنیم و نقاط واقع شده در آن‌ها را به سرمایه‌گذاران و احیاگران می‌سپاریم؛ پس از محور گذر آقانورالله نجفی، دو محور بابا قاسم و هارونیه در دست اقدام و برنامه‌ریزی است که مطالعات آن‌ها نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه عملیات اصلاح و مرمت دو هفته آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: به‌طور قطع در سال ۱۴۰۲ مرمت محور هارونیه را نیز آغاز خواهیم کرد که خط اتصال دولت سلجوقی به دولت صفویه خواهد بود، همچنین به‌زودی اقدامات جسورانه‌ای را که در حوزه احیای بافت تاریخی و اماکن تاریخی توسط شهرداری با هماهنگی بین ارگانی صورت گرفته است، به اطلاع عموم خواهیم رساند و برای احیای بافت تاریخی شهر از سرمایه‌گذاران کمک می‌گیریم.

 

منبع: http://www.imna.ir/news/671003/