آزادی ۶۸۴ زندانی در استان ایلام

رئیس کل دادگستری ایلام گفت: ۶۸۴ زندانی در استان با بهره گیری از نهاد‌های ارفاقی و قانونی در سال ۱۴۰۰ آزاد شدند.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از آزادی ۶۸۴ زندانی در استان با بهره گیری از نهاد‌های ارفاقی و قانونی در سال ۱۴۰۰ خبر داد وگفت: در راستای رویکرد دستگاه قضایی در کاهش جمعیت کیفری و بهره مندی مددجویان از مرخصی و سایر تسهیلات قانونی، سال گذشته ۴ هزار و ۱۴ مورد مرخصی به واجدین شرایط اعطا شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است رؤسا، دادستان‌ها و قضات استان در بهره گیری از این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: در سال گذشته در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری بازدید‌های منظم، مستمر و هدفمند مسئولین و قضات استان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات زندانیان، برنامه ریزی و عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی پرونده‌ها و درخواست‌های زندانیان در صورتی که آنان مشمول عفو، تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطای مرخصی و اشتغال بودند، دستورات قضایی لازم جهت بهره مندی آنان صادر شد.

انتهای پیام/ 


منبع خبر : خبرگزاری فارس