اجرای رویدادهای بین‌المللی در اصفهان، نشان از پویایی نصف‌جهان است

شهردار اصفهان گفت: میزبانی اصفهان از رویدادهای بین‌المللی مختلف اعم از علمی، فرهنگی، معنوی و صنعتی در مهرماه، نشان از پویایی و سرزندگی شهر و شهروندان است. علی قاسم‌زاده اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس شاهد شور و اشتیاق در سطح شهر خواهیم بود، با وجود نبود آب در زاینده‌رود، اما «مهر» ماه پویایی و […]

شهردار اصفهان گفت: میزبانی اصفهان از رویدادهای بین‌المللی مختلف اعم از علمی، فرهنگی، معنوی و صنعتی در مهرماه، نشان از پویایی و سرزندگی شهر و شهروندان است.

علی قاسم‌زاده اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس شاهد شور و اشتیاق در سطح شهر خواهیم بود، با وجود نبود آب در زاینده‌رود، اما «مهر» ماه پویایی و جنب و جوش دانش آموزان در شهر است.

وی با بیان اینکه از حدود یک تا دو ماه گذشته، ستاد مهر کار خود را آغاز و شهر را برای استقبال از دانش آموزان آماده کرد، افزود: «اصفهانِ من، شهرِ زندگی»، در مهرماه به شدت سرزنده و پویا خواهد بود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پانزدهم تا بیستم مهرماه، میزبان برگزاری سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هستیم، ادامه داد: کودکان و نوجوانان، حتی میان‌سالان شهر، خاطرات خوب و خوشی با این جشنواره دارند، افرادی که ۳۵ سال گذشته داور این جشنواره بودند، در حال حاضر دوره میان‌سالی خود را سپری می‌کنند.

وی افزود: پنجمین جایزه مصطفی که جایزه‌ای دوسالانه برای دانشمندان جهان اسلام و به نوبل اسلامی معروف است، امسال از ششم تا ۱۲ مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود و بر این اساس، شخصیت‌های علمی و دانشمندان مهمی به اصفهان خواهند آمد.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است که به‌صورت متمرکز و کانونی در گلستان شهدا و به صورت پراکنده در محلات اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اصفهان برای نخستین‌بار دهم تا دوازدهم مهرماه، میزبان برگزاری جشنواره «فن نما» با شکل جدید خواهد بود که محل تلاقی صاحبان فن، علم، فناوری، مالکان صنعت و صنایع هستند تا بتوانند از دانشِ شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه صنایع خود بهره ببرند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: همه این رویدادها، نشان از سرزندگی و پویایی شهر و شهروندان اصفهان است، به‌صورت میانگین هر هفته مهرماه، شاهد یک رویداد بزرگ در اصفهان هستیم.

وی گفت: در هفته نخست مهرماه، شاهد برگزاری همایش «سالک الی الله» با محوریت آشنایی با افکار و اندیشه‌های آیت الله ناصری به عنوان یک سرمایه معنوی در دانشگاه اصفهان هستیم، در این راستا میزبان مهمانان زیادی از سراسر ایران و دلباختگان آن عالم خواهیم بود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: امروز به مناسبت اول مهرماه نیز استفاده از حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو در اصفهان رایگان است.

منبع: http://imna.ir/x7SdC