تصمیم وزارت علوم برای ایجاد ۴ قطب علمی در سواحل مکران

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از میناب، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شب گذشته در دومین نشست کمیته حکمرانی آموزش عالی در منطقه ساحلی مکران در شهرستان میناب که با حضور فرمانداران میناب و سیریک و جاسک و رؤسای دانشگاههای منطقه مکران برگزار شد، […]

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از میناب، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شب گذشته در دومین نشست کمیته حکمرانی آموزش عالی در منطقه ساحلی مکران در شهرستان میناب که با حضور فرمانداران میناب و سیریک و جاسک و رؤسای دانشگاههای منطقه مکران برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه کارگروه تشکیل شده آمایش رشته های اشتغال در شهرستانهای ساحلی مکران است تا نیاز آینده منطقه را تامین کند.

وی افزود: فرمانداران شهرستانهای ساحلی مکران بر اساس نیاز آینده آمایش منطقه خود را اعلام کنند تا بر اساس آن بتوان تصمیم گیری کرد و در این زمینه از رده های تحصیلی فوق دیپلم و یا کارشناسی از هنرستانها و در دانشگاهها دانشجو پذیرش شود.

توسعه ۱۵ رشته خاص برای سواحل مکران

معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: برای منطقه مکران پذیرش دانشجو در ۱۵ رشته مورد نیاز هیچ استثنایی ندارد و با آوردن صنایع به این موضوع برای نیروهای مورد نیاز خود اقدام شود.

عمو عابدینی عنوان کرد: دانشگاههای فنی حرفه ای در این آمایش در هرجا و رشته ای که اعلام نیاز کنند ما شرایط را برای آنها فراهم می کنیم و هیچ گونه محدودیتی در رشته های مورد نیاز در چهار شهرستان ساحلی مکران در دانشگاههای علمی و کار بردی  وفنی وحرفه ای  در دوره های کاردانی مورد نیاز انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه منطقه مکران مورد توجه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: کوتاهی در انجام کارها مورد قبول نیست و هرکس در این زمینه مسئولیتی دارد، در منطقه حاضر شود.

به هیأت علمی‌های متقاضی برای خدمت در سواحل مکران امتیاز ویژه می دهیم

معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: در منطقه مکران آنچه که مورد نیاز است و اعلام نیاز شود حمایت خواهد شد و به تمام هیئت علمی های دانشگاههای هرمزگان و سیستان بلوچستان که برای کار کردن در منطقه مکران اعلام آمادگی کنند، امتیازهای ویژه داده می شود.

عموعابدینی با اشاره به حوزه های مختلفی که مرتبط با صنایع در این منطقه هستند، گفت: در این منطقه امنیت غذایی اولویت ما به حساب می آید و در حوزه های علوم و فناوری دریایی و نفت و پتروشیمی و فولاد و صنایع دستی و گردشگری از برنامه های دیگر در این منطقه محسوب می شوند.

میناب قطب آموزش‌های کشاورزی می‌شود

وی با بیان اینکه در طرح توسعه سواحل مکران ما چهار منطقه داریم خاطر نشان کرد: شهرستان سیریک منطقه تحقیقاتی در این طرح توسعه مکران می شود و شهرستانهای میناب و جاسک و چابهار بر اساس ماموریتهای خود منطقه آموزشی خواهند شد که شهرستان میناب قطب آموزشهای حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و هنر و صنایع دستی می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاههای این چهار منطقه باید با قرار گرفتن در کنار یکدیگر یک مجتمع دانشگاهی قوی را تحت نظارت دانشگاه هرمزگان شکل دهند.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از فارس، در پایان این نشست با بررسی مصوبه های جلسه اول شهرستان جاسک را برای تشکیل جلسه سوم نشست کمیته حکمرانی آموزش عالی در منطقه ساحلی مکران تعین کردند که پس از گذشت سه ماه آینده برگزار می شود .