نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبین نمایندگی مجلس در هرمزگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جواد خجسته صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به اتمام مهلت بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه، نتایج مربوط به داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز و یا تایید […]

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جواد خجسته صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به اتمام مهلت بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه، نتایج مربوط به داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز و یا تایید نشده ابلاغ شد.

وی افزود: در مهلت تعیین شده برای نام‌نویسی قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در مجموع در استان هرمزگان ١٩٩ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان گفت: در حوزه انتخابیه مرکزی استان (بندرعباس) در مجموع ١١۴ داوطلب نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد ۶٢ نفر تایید صلاحیت، ٣١ نفر عدم احراز و ٢١ نفر نیز عدم تایید شدند.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شرق استان (میناب) ٣٩ نفر داوطلب نمایندگی بودند که از این تعداد ٣٠ نفر تایید و ٩ نفر نیز عدم تایید شدند، همچنین در حوزه انتخابیه غرب استان (بندرلنگه) ۴۶ نفر داوطلب بودند که ١١ نفر تایید، ٢ نفر عدم احراز و ٣٣ نفر نیز عدم تایید شدند.

خجسته گفت: در مجموع از ١٩٩ داوطلب نمایندگی مجلس در استان هرمزگان، ١٠٣ داوطلب تایید، ٣٣ نفر عدم احراز و ۶٣ نفر نیز عدم تایید شدند.

وی ادامه داد: داوطلبان در صورت اعتراض به نظر هیات اجرایی مربوطه، باید شکایات خود را از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۴ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۸ الی ۱۸ به صورت غیر حضوری و صرفاً از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir «قسمت میز خدمت شورای نگهبان _ سامانه داوطلب» ثبت کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان گفت: بار دیگر تاکید می‌شود ثبت شکایات و اعتراضات داوطلبان به صورت غیر حضوری است و از مراجعه حضوری به دفاتر نظارت استان‌ها پرهیز شود.

خجسته همچنین در خصوص آخرین آمار مرتبط با ثبت نام داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: تاکنون ٩ نفر برای نمایندگی از حوزه هرمزگان نام‌نویسی کرده‌اند که ٨ مورد در قم و یک نفر نیز در بندرعباس ثبت نام خود را انجام داده است.